De schokbrekers zijn inmiddels vervangen en wat bleek: inderdaad de verkeerde. De diameter aan de bovenkant was M14 ipv M13, zoals bij de oude schokbrekers.
Theo schreef:
Let op dat er meerdere soorten dempers zijn voor een E34. Het verschil zit hem in de lengte van het schroefdraad en de dikte daarvan.
Er bestaan twee soorten toplagers en één van die twee is weer onderverdeeld in 'dik' en 'dun' schroefdraad.
Goed uitzoeken of ze echt passen voor je gaat starten. Niks zo irritant als halverwege ze zooi weer terug moeten bouwen.
En je had dus gelijk, Theo, want daarna begon de grote zoektocht naar de goede. De schokbrekers die ik had gekocht bleken voor o.a. de 520i Touring te zijn vond ik op merk en onderdeelnummer via internet, dus zwaarder. Om de juiste te vinden is er via leveranciers, internet en uiteindelijk de dealer een speurtocht geweest, waarbij er inderdaad vele soorten dempers voorbij kwamen, maar geen enkele overeen kwam met de oude!
Ook de dealer kwam niet verder dan: "Volgens mij moeten deze wel passen...". Uiteindelijk heeft de monteur toch maar de door mij gekochte dempers gemonteerd, met het bevestigingsmateriaal van mijn Touring die daar op de bijbehorende sloop ligt... Hoe het technisch precies zit weet ik niet, maar volgens de monteur, die ik blindelings vertrouw, zit het nu allemaal goed op zijn plaats en kunnen we weer veilig rijden.