E34Forum.nl

 #11759  door Machiel
 
Je wordt in ieder geval prima behandeld. Kreeg zelfs een lunch aangeboden. Jammer dat ik te laat erbij was voor de meest fotogenieke momenten. Maar olie, filter, o-ringen, diverse pakkingen en veertjes zijn allemaal vervangen. Ik heb ook nog gekozen voor een extra oliespoeling en het verversen van de olie van het differentieel.

De bak lijkt nu iets soepeler te schakelen, en ik had ook de indruk dat die wat stiller was. Maar dat kan natuurlijk wishful thinking zijn. Belangrijkste is dat de boel lekker ververst en vernieuwd is, zodat die er hopelijk voor hele lange tijd weer tegenaan kan.
 #11767  door Machiel
 
Alles bij elkaar 682 euro. Als je dat relateert aan de economische waarde van je auto en dan relatief hetzelfde uit zou geven aan je huis, dan heb ik vandaag ongeveer een nieuwe keuken èn een nieuwe badkamer aangeschaft. :shock:
 #11771  door danny-ex-touringE34
 
Machiel schreef: De bak lijkt nu iets soepeler te schakelen, en ik had ook de indruk dat die wat stiller was. Maar dat kan natuurlijk wishful thinking zijn.
Ik heb hetzelfde ervaring als ik de handbakolie/ cardanolie heb ververst, zeker in vergelijking met vlak voor en direct na de verversing. Bak schakelt soepeler(geen haken meer van vooral naar 1 naar 2 of 3 naar 2). Daaraan vooral merk ik dat de bak er weer aan toe is. Groeten, Danny
 #11788  door Dimitri
 
Machiel schreef:Alles bij elkaar 682 euro. Als je dat relateert aan de economische waarde van je auto en dan relatief hetzelfde uit zou geven aan je huis, dan heb ik vandaag ongeveer een nieuwe keuken èn een nieuwe badkamer aangeschaft. :shock:
Hahahaha! :lol:
 #11798  door Alex Kroeze
 
Nu ben ik al een paar jaar geleden met de 540IA naar ZF Dortmund geweest omdat de auto niet meer in de 1e versnelling weg wou rijden maar achteruit ging.Ik was toen rond de 500.- kwijt.Ik kan me niet voorstellen dat het dan al zo omhoog gegaan is.Misschien zou het wat zijn om toch eens met Dortmund te bellen en te vragen wat die reparatie daar kost.Voor diegene die nu denken je moet de benzine ook rekenen dat klopt uiteraard maar het gaat mij puur even om te zien of de vestigingen verschillend rekenen.

Ík denk dat het goedkoper is namelijk.Niet alleen omdat ik er zelf ben geweest maar ook nog wel wat op Duitse forums lees en dan valt het goedkoper uit.

Alex
 #11800  door Machiel
 
Ik heb voor twee extraatjes gekozen, wat de vergelijking wellicht wat lastiger maakt. Hierbij de specificatie:

Afbeelding
 #11833  door speedy78
 
Ik ben afgelopen mei met mijn 535ia in Dortmund geweest voor een service beurt en verversen van de diff. olie. Kostte me 600 Euro. Helaas geen foto`s mogen maken wegens aangepaste bedrijfsregels vanuit het hoofdkantoor :cry: .