E34Forum.nl

 #11729  door Machiel
 
Morgen ga ik naar de vestiging van ZF in Delfgauw. Lang over getwijfeld, maar na ruim drie weken met mijn E34 ben ik er van overtuigd dat die in de basis gewoon goed is en, wat mij bertreft, de investering van een uitgebreide servicebeurt aan de versnellingsbak wel waard is. Ik zal verslag doen van mijn ervaringen daar, hopelijk met foto's.
 #11735  door ivo
 
Maat van mij is tijdje geleden daar geweest met zijn 5 voor een nieuwe bak, super service en net zo snel en goed geregeld als in Dortmund.
 #11741  door Lohran
 
Maar ik ben benieuwd als je voor een onderhoudsbeurt gaat, dat ze alles goed uit laten lekken en alle kogeltjes van het brein (?) vervangen etc., zoals ze in Dortmund ook doen. En wat het kost is ook interessant uiteraard.
 #11742  door ivo
 
Ze doen een zelfde onderhoudsbeurt als in Dortmund, prijzen zijn ook hetzelfde.
 #11747  door Machiel
 
Ik ben ter plaatse en kan in theorie een live blog bijhouden. :lol: Eerst samen met de monteur een korte proefrit gemaakt, waaruit gelukkig geen bijzonderheden naar voren kwamen. Daarna de sleutels ingeleverd en nu begint het lange wachten. Maar de koffie (en de WiFi) is in ieder geval prima!
 #11748  door Bart Jansema
 
Hou ons op de hoogte en foto's maken he!
 #11749  door epmans
 
Hoeveel tijd neemt het in beslag?
Kan je bij je auto komen/ blijven en zijn er meer voor onderhoud? Ben wel benieuwd hoe nieuw die zijn.
 #11752  door Machiel
 
Ik heb uiteraard gevraagd of ik er van begin tot eind met mijn neus bovenop mag staan, maar dat schijnt de voortgang niet ten goede te komen. Bovendien moet ik, met het oog op morgen, nog een en ander in rijmvorm op papier zetten. Toch word ik als het goed is zo dadelijk even opgehaald en kan ik even meekijken en foto's maken. Wordt vervolgd, dus!

Ik heb trouwens geen andere auto's zien staan hier voor een servicebeurt. Wel een paar losse bakken, maar aan de omvang te zien komen die niet van onder een personenwagen vandaan.

Update: even mogen kijken zojuist. Hij wordt al weer opgebouwd, maar is dus al helemaal doorgespoeld inmiddels. Ook de olie in het achterdif is al ververst. Het ziet er nu zo uit:

Afbeelding

En daaronder zou het er dan zo uit moeten zien:

Afbeelding