E34Forum.nl

 #15279  door Machiel
 
Het was even stil in dit topic, maar niet in mijn auto helaas. Het gerammel is bij stationair nu vrijwel constant aanwezig. Het klinkt een beetje als een schuurapparaat. Er half onder kruipend lukt het me echter nog steeds niet om te lokaliseren waar het nou precies vandaan komt. Waarschijnlijk wel ergens van onder de achterste helft. Maar de eerste beste keer op een brug of assteunen zou dat lokaliseren toch moeten gaan lukken.

Maar vandaag hoorde ik het geluid ook heel even bij het op contact zetten. Nu hoor ik altijd wel even wat gekreun op dat moment, maar vanmorgen deed die rammel even mee (terwijl de motor nog niet draaide dus). Wat wordt er allemaal precies ingeschakeld als je hem op contact zet? Ik neem aan in ieder geval de brandstofpomp, maar wat nog meer? En hoe klinkt een (bijna) versleten brandstofpomp eigenlijk?
 #15280  door Bart Jansema
 
Machiel schreef:Het was even stil in dit topic, maar niet in mijn auto helaas. Het gerammel is bij stationair nu vrijwel constant aanwezig. Het klinkt een beetje als een schuurapparaat. Er half onder kruipend lukt het me echter nog steeds niet om te lokaliseren waar het nou precies vandaan komt. Waarschijnlijk wel ergens van onder de achterste helft. Maar de eerste beste keer op een brug of assteunen zou dat lokaliseren toch moeten gaan lukken.

Maar vandaag hoorde ik het geluid ook heel even bij het op contact zetten. Nu hoor ik altijd wel even wat gekreun op dat moment, maar vanmorgen deed die rammel even mee (terwijl de motor nog niet draaide dus). Wat wordt er allemaal precies ingeschakeld als je hem op contact zet? Ik neem aan in ieder geval de brandstofpomp, maar wat nog meer? En hoe klinkt een (bijna) versleten brandstofpomp eigenlijk?
Versleten pomp maakt een zingend geluid en bij e34 kan dat door de hele koets heen gaan had ik toen
 #15283  door Machiel
 
Bart Jansema schreef:Versleten pomp maakt een zingend geluid en bij e34 kan dat door de hele koets heen gaan had ik toen
Dat laatste valt bij mij ook op. En je 'zingende' omschrijving komt ook wel in de buurt van wat ik hoor. Ik denk dat we een nieuwe verdachte hebben hier!

@Matthijs: bedankt voor het aanbod! Ik stuur je een WhatsApp.
 #15293  door Theo
 
Mocht je wat willen proberen qua brandstofpomp, ik heb nog een goeie liggen voor 4 tientjes
 #15295  door Machiel
 
Ik ga vandaag eens goed onder de auto kruipen om te kijken (luisteren) of het inderdaad de pomp is. Theo, welk merk is jouw pomp?
 #15296  door Theo
 
Niet naar gekeken, maar dat zal een vrijwel zeker een originele Bosch zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #15297  door Theo
 
Het is altijd een heel circus, zo met die vlotter en montagegeval eraan vast, montage is echter goed te doen.
 #15303  door Theo
 
Op het filmpje wordt een pomp verwisseld van een E34 met metalen brandstoftank, bij jou is het iets anders.

Bij een kuststof tank zit het geheel vast met een grote ronde draaischijf met schroefdraad, die moet je even lostikken met een hamer en een grote schroevendraaier en dan met de hand verder. Ook eenvoudig, maar wel iets anders dan in het filmpie.