E34Forum.nl

 #15603  door easy rider
 
Machiel schreef:...As stated above, if the pump is starved for fuel—it will make noise...you need to make sure there is no obstruction on the intake side...
Met andere woorden, heb je ook je filter IN de tank nagekeken en of schoongemaakt?
 #15604  door ivo
 
Mijn pomp maakte ook een tijdje zo'n geluid, filter ook vervangen maar uiteindelijk stond ik toch ook met een kapotte pomp langs de weg...
Heb of merk je af en toe dat ie misschien net ff iets inhoudt of niet goed doortrekt? Die voortekenen had ik op een gegeven moment wel, maar besefte dat pas achteraf.
easy rider schreef:
Machiel schreef:...As stated above, if the pump is starved for fuel—it will make noise...you need to make sure there is no obstruction on the intake side...
Met andere woorden, heb je ook je filter IN de tank nagekeken en of schoongemaakt?
Er is bij de benzinemodellen alleen een extern filter.
Heb enige dat ik me kan voorstellen wat bedoelt wordt is wellicht de zeef van aanvoerkant van de pomp.
 #15608  door Machiel
 
Ik merk niets van inhouden. Wel doet het geluid zich soms voor bij accelereren, maar meestal juist bij gas loslaten. Als het vervangen van de drukregelaar niet helpt, dan ga ik nog eens goed in de tank kijken of daar wellicht iets te zien is. Als laatste blijft dan nog de retourleiding van de drukregelaar naar de tank over. En daarna alleen nog de aanschaf van oordopjes... :?
 #15609  door ivo
 
Machiel schreef: Dus verdenken we nu de drukregelaar. Wellicht verklaart dat dan ook waarom je het gebrom vooral bij gas loslaten hoort. Omdat de kosten te overzien zijn bestel ik maar zo'n drukregelaar.

Wat zijn de kosten tegenwoordig van een drukregelaar?

Ik ben dan eigenwijs en zeg toch dat het van de pomp komt...
Een Pierburg bijv. zal in de handel ook niet zo gek veel kosten.
Bij een drukregelaar kan eigenlijk alleen het membraam kapot gaan.
Handig is ook om de opbrengst in CC eens te meten, daar zijn spec's voor en kan je die vergelijken

Heb nog een M50 staan voor onderdelen, je bent welkom om de pomp en aanbouwdelen te testen op jouw wagen.
 #15610  door Machiel
 
Voor een drukregelaar van Bosch heb ik 19,95 betaald bij beste-onderdelen. En het kan inderdaad de pomp zijn, maar twee verschillende pompen die bij precies dezelfde omstandigheden (gas loslaten) hetzelfde geluid produceren (terwijl ze verder keurig netjes zoemen) vind ik te toevallig. Maar uit te sluiten is het niet.

Als het vervangen van de drukregelaar niet geholpen heeft zou ik inderdaad nog een derde pomp kunnen proberen. Maar hopelijk is dat niet nodig.

Overigens vind ik dat er een lichte benzinegeur aan mijn olievuldop zit. Als het membraan van de drukregelaar niet goed meer is kan er benzine in de vacuumslang komen, begrijp ik. Kan dat dan via die weg in je motorolie terecht komen?
 #15629  door Machiel
 
Nog eens wat verder zitten google-en. Een goed werkende drukregelaar zou de druk in het brandstofsysteem zo veel mogelijk gelijk moeten houden, als ik het goed begrepen heb. Dus een slecht werkende drukregelaar zou moeite moeten hebben met het constant houden van de druk. Ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets merkbaar zou zijn aan de belasting (en het geluid) van de brandstofpomp. De grootste variaties in druk krijg je bij gas geven en loslaten. Ik hoor het geluid vooral bij gas loslaten, maar op dat moment maakt de motor natuurlijk veel minder geluid als bij accelereren.

Kortom, ik zet mijn theorie van een slechte drukregelaar nog niet bij het grofvuil. :)
 #15632  door easy rider
 
ivo schreef:...Heb enige dat ik me kan voorstellen wat bedoelt wordt is wellicht de zeef van aanvoerkant van de pomp.
Die bedoel ik ook. Bij de TDS wil die nog wel eens flink vervuild raken waardoor de opvoerpomp gesmoord wordt en dan vroeg of laat de geest gaat geven.
 #15635  door Frank87
 
Zeef onder op de pomp heb ik schoongemaakt (voor zover nodig) toen de pomp er in zit. Was eigenlijk al prima schoon.

Die brandstofleiding jongens, die was he-le-maal gaar. Ik stond onder de brug, Machiel in de auto er op.. en de brandstof liep er druppelend uit.. Ik voel even en het spoot er ineens uit. Gelukkig lag precies die maat op de rol dus we konden knutselen. Nieuwe slang loopt ook vrij van chassisdelen.
 #15784  door Machiel
 
Vanochtend de drukregelaar vervangen. Had eerst niet door dat de brandstofrail dan ook eraf moet, maar na wat gepuzzel kon ik uiteindelijk goed bij de brandstofdrukregelaar. Die sluitring (of hoe dat ook heet) loskrijgen was nog het lastigst, omdat mijn punttang net iets te dikke punten had. Toch gelukt, en na flink trekken kwam de oude drukregelaar eindelijk los. Nieuwe erin gedrukt, brandstofleidingen vastgezet, brandstofleidingen weer losgemaakt, sluitring alsnog erin gezet :oops:, alles weer in elkaar gezet en hij liep vrijwel meteen mooi stationair. En twee testritten later lijkt het zeurende geluid weg. Nu heb ik al een keer eerder te vroeg gejuicht, dus ik ga nog geen victorie lopen kraaien. Maar die stilte van daarnet beviel me wel!