Hoorde gisteren dat er hier in de buurt een dyno staat, dus ben daar vanavond eens langs geweest voor een vermogensrun
Ze braakt 274rwhp uit, wat zeer goed is als ik dat vergelijk met ander resultaten online voor een stock B36, maar 301bhp, wat ik eerlijk gezegd maar een klein verschil vind? Als ik wederom vergelijk met andere metingen, dan hebben die soms veel grotere verschillen? Wordt het verlies in de aandrijflijn met een formule berekend of wordt er ook iets gemeten?
Heb het ook gefilmd, maar ze spuwde geen vuur en het geblaas van de ventilator en de afzuiging erbij bederven de uitlaatsound een beetje.
Mogelijks is ze ooit al eens gechipt geweest. De limiter lag precies wel iets hoger dan stock. Als ik het zo online lees valt er met een goede chip alleszins veel te winnen voor een atmo benzine te zijn. Ik weet trouwens ook niet of er nu een K&N inlegfilter in ligt of een OEM filter, kan ook al wat schelen (in het voordeel van OEM dan meestal). Eerst was ik met die 301bhp niet super tevreden, maar 274rwp blijkt dan wel weer dik in orde te zijn dus ik ben content. De ene dyno is de andere ook niet etc etc. Vriendelijke man verder en heeft niet veel gekost. Heeft me nog wat tips gegeven voor mijn 324td ook
235rwhp: http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-discussion/111224-b36-dyno-results.html
244rwhp: https://you tu.be/EhvOjdfdU2I (eventjes aaneen plakken)
266rwhp, 325bhp met chip: http://forum.roadfly.com/threads/5276685-E34-M5-Dyno-Results-aka-Mark-D-Sylva-is-a-Pimp
269 en 279rwhp: http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-discussion/125462-dyno-day-results.html
Ze braakt 274rwhp uit, wat zeer goed is als ik dat vergelijk met ander resultaten online voor een stock B36, maar 301bhp, wat ik eerlijk gezegd maar een klein verschil vind? Als ik wederom vergelijk met andere metingen, dan hebben die soms veel grotere verschillen? Wordt het verlies in de aandrijflijn met een formule berekend of wordt er ook iets gemeten?
Heb het ook gefilmd, maar ze spuwde geen vuur en het geblaas van de ventilator en de afzuiging erbij bederven de uitlaatsound een beetje.
Mogelijks is ze ooit al eens gechipt geweest. De limiter lag precies wel iets hoger dan stock. Als ik het zo online lees valt er met een goede chip alleszins veel te winnen voor een atmo benzine te zijn. Ik weet trouwens ook niet of er nu een K&N inlegfilter in ligt of een OEM filter, kan ook al wat schelen (in het voordeel van OEM dan meestal). Eerst was ik met die 301bhp niet super tevreden, maar 274rwp blijkt dan wel weer dik in orde te zijn dus ik ben content. De ene dyno is de andere ook niet etc etc. Vriendelijke man verder en heeft niet veel gekost. Heeft me nog wat tips gegeven voor mijn 324td ook
235rwhp: http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-discussion/111224-b36-dyno-results.html
244rwhp: https://you tu.be/EhvOjdfdU2I (eventjes aaneen plakken)
266rwhp, 325bhp met chip: http://forum.roadfly.com/threads/5276685-E34-M5-Dyno-Results-aka-Mark-D-Sylva-is-a-Pimp
269 en 279rwhp: http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-discussion/125462-dyno-day-results.html