Pagina 19 van 22

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:01 jan 2020, 19:32
door Theo
^ ja tussen duim en wijsvinger.

Denk jij dat die doffe bal voor ellende gaat zorgen?

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:01 jan 2020, 19:33
door martijn76
Als die wat versleten is, zou dat het gebonk kunnen veroorzaken, maar misschien is dat ook wel opgelost met het vet.
Trouwens, ga je morgen een nieuwe A8 kopen?

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:01 jan 2020, 19:36
door Theo
Haha, nee ik zit er weer een cijfertje naast, ik zit op 2152LX.

In 2015 en 2016 vielen er ook al raken klappen in Nieuw Vennep op 2152BJ en 2152LK en vooral die laatste deed pijn kan ik me nog herinneren.

Maar ze komen steeds dichterbij, ik heb geduld.

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:01 jan 2020, 19:40
door martijn76
:lol:
Hier zijn ze niet eens vaag in de buurt geweest, maar drie keer bijna lijkt me veel erger :shock:

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:02 jan 2020, 16:33
door Theo
martijn76 schreef: 01 jan 2020, 19:33 Als die wat versleten is, zou dat het gebonk kunnen veroorzaken, maar misschien is dat ook wel opgelost met het vet.
Probleem lijkt opgelost met een overdosis vet. Zojuist een flink rondje gereden en niet één keer wat gehoord, hij rijdt weer als het vertrouwde vliegende tapijt, heerlijk.

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:02 jan 2020, 18:15
door martijn76
Beter, kan je weer onbezorgd op pad.

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:02 jan 2020, 19:00
door Theo
De broeders saam op de foto ;)

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:03 jan 2020, 14:44
door danny-ex-touringE34
Mooi duo, Theo. Vind die donker grijze de mooiere kleur. Welke km-stand hebben ze? Een rij-schemaatje opstellen? Geniet ervan. Groeten, Danny

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:03 jan 2020, 15:24
door Theo
De S8 staat op 295.000 en de donkergrijze A8 op ongeveer 320.000 maar daar is de tellerstand onlogisch van. Volgens de uitdraai mis ik ergens 60.000 kilometer, dan kom ik op 380.000 dus.

Ik rij nu even om en om met de twee auto's en de vergelijking is hetzelfde als destijds met mijn 525i versus de M5. In principe rijdt de 'gewone' A8 vele malen lekkerder en is bovendien veel stiller dan de S8. Exact hetzelfde als toen met de M5, die was ook veel rumoeriger dan mijn standaard 525i-tje.

Mocht ik binnenkort het besluit nemen om één van de twee weer in de verkoop te gooien, dan is dat 110% zeker de S8. Ik hou van comfort en als gewoon lekkere bruikbare dagelijkse auto is hij geen partij voor de A8. Maar voorlopig ben ik nog niet uitgespeeld, en qua fun-factor is er maar één winnaar: de snelste van de twee 8-)

Re: Audi A8 3.7 + S8

BerichtGeplaatst:11 jan 2020, 09:04
door Theo
Oké, daar gaan we weer...

Het stuurhuis van de S8 is op een onmogelijk bereikbare plek gebarsten, de olie giert eruit. Waar een stuurhuis bij een E34 keurig bereikbaar aan de onderkant op het subframe staat, hangt een Audi stuurhuis achter de motor, hoog tegen het schutbord aan.

Het stuurhuis moet eruit en de beschrijving daarvan staat hier: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... srack.html In principe oninteressante kost voor E34 rijders, maar voor mensen die gewoon van wat vermaak houden tòch leuk leesvoer. Om bij de bouten te komen moet je wat delen demonteren en een opening creëren waar je hand in past, deze opening wordt 'Satan's butthole' genoemd vanwege scherpe tanden en punten die uit zijn op het vel van handen en onderarmen (feel the pain, embrace the pain at Satan's butthole :mrgreen: )

Een geoefende sleutelaar schijnt de klus te kunnen klaren in een dag, voor mij zal dat dus een kleine week worden. Aansluitend heb ik dan een stuurhuis nodig en kan ik mijn portemonnee 180 graden draaien en bij iemand leeg kieperen op de toonbank. En daar gaan we dus weer, ik heb er maar weer eens een sloper bijgekocht in de vorm van een A8 4,2. Daar kan ik lekker op oefenen en dan heb ik meteen weer alle onderdelen in huis. Audi A8 nummer drie dus.

Ik zei toch: daar gaan we weer...