E34Forum.nl

 #8999  door Alex Kroeze
 
Ik had net even op ETK gekeken en vin en motor zijn apart dus dan moet het toch ook los en vast willen?Ik had die voorste moer aan proberen te draaien maar die komt niet vast dus de zaak draait mee.Je zou dan denken dat je er aan de achterkant bij moet kunnen komen?

Alex
 #9000  door easy rider
 
Voor zover mij bekend zit er geen moer aan de voorkant van de fan zelf, alleen een borgveer zoals bij mijn aircofan. Trek eens een foto van dat ding dan kunnen we even kijken.
 #9001  door Alex Kroeze
 
Er zit een platte moer op die je kan draaien.Ik haal zo de bumper er even af om te kijken of ik met die koppelingen de airco leiding kan herstellen.Dan zal ik wel even een foto van de voorkant maken.Om dat ding er uit te krijgen moet de rest er ook weer af.

Alex
 #9020  door easy rider
 
Krijg nou wat :shock: zo een moer heb ik nog nooit gezien op een airco fan, wel een borgveer. Het lijkt mij zo te zijn dat die moer best wel een borging heeft dus als je spelling hebt op de fan dan zijn de lagers verdacht.
 #9021  door Theo
 
Moer of niet, stellen kun je er niks aan.

Als je speling hebt is de fan gewoon aan zijn eind en dat zijn ze al vrij gauw heb ik in de loop der jaren gemerkt. Van alle slopers met airco die ik in huis heb gehad had die fan speling of een zwaar draaipunt of zat gewoon muurvast. Niet zo degelijk allemaal.

Op mijn auto zit hij ook zo vast als een huis, maar de airco doet het gewoon prima. In principe heb je dan bij lage snelheden wat minder koeling vanwege het gebrek aan rijwind of koelwind, maar ik vind het wel best zo, het is mij koud zat.
 #9022  door Alex Kroeze
 
Eric (Epmans) heeft er nog eentje als ook de leiding die ik moet hebben.Dat wordt een bezoekje Noord Holland binnenkort.Nu hoop ik dan maar dat die leiding er wel goed af gaat komen..........

Die airco fan zit er op en dan moet ie het ook doen ;)

Alex
 #9025  door Dimitri
 
Alex, als je binnenkort naar Epmans gaat.. Zou je mij dan een berichtje willen sturen? Heb tzt ook wat klein spul nodig.
Verder woon ik de helft van de week ook in Breda dus dat is makkelijk.
 #9367  door Alex Kroeze
 
Ik had dus een afspraak staan met Erik om er naar toe te gaan maar uiteindelijk besloten dat hij het op zou sturen.Alles is netjes aangekomen en ondertussen zit de airco leiding er op en vanmiddag laten vullen.Heerlijk zo een werkende airco 8-) 8-) 8-)

Erik bedankt voor de goede service.

Dimitri.

Vraag Erik even of ie dat spul ook kan sturen net zo makkelijk ;)

Alex