Voor een upgrade naar 'slechts' een 2 liter is het een smak geld, maar zoals je het vertelt zit er natuurlijk ook een andere kant aan het verhaal.
Het gaat niet louter om een motorblok, maar ook om de v-bak, koeling, aandrijflijn, uitlaat en motorophanging. Daar bovenop komt dan de nieuwe distributie, waarschijnlijk met spanner en waterpomp en uiteraard de werkuren. Je gaat de auto ergens neerzetten, thuis in de tuin zitten en vervolgens de auto weer ophalen als de klus geklaard is, 10 werkplaatsuren à 50 euro zijn dan zo gemaakt.
Op die manier bekeken is het bedrag inderdaad redelijk te verklaren. Dan blijft natuurlijk wel de vraag of die 1500 euro in verhouding staat met het verschil in motorisering voor en na de swap. Ik zou het er niet voor over hebben, daar is het verschil me te klein voor, bovendien zal de waardestijging van je auto minimaal zijn (als die er al is).
Sprak iemand die 25 jaar geleden 6000 gulden neertelde om van zijn E28 528i een 535i te maken
Het gaat niet louter om een motorblok, maar ook om de v-bak, koeling, aandrijflijn, uitlaat en motorophanging. Daar bovenop komt dan de nieuwe distributie, waarschijnlijk met spanner en waterpomp en uiteraard de werkuren. Je gaat de auto ergens neerzetten, thuis in de tuin zitten en vervolgens de auto weer ophalen als de klus geklaard is, 10 werkplaatsuren à 50 euro zijn dan zo gemaakt.
Op die manier bekeken is het bedrag inderdaad redelijk te verklaren. Dan blijft natuurlijk wel de vraag of die 1500 euro in verhouding staat met het verschil in motorisering voor en na de swap. Ik zou het er niet voor over hebben, daar is het verschil me te klein voor, bovendien zal de waardestijging van je auto minimaal zijn (als die er al is).
Sprak iemand die 25 jaar geleden 6000 gulden neertelde om van zijn E28 528i een 535i te maken