E34Forum.nl

#5084  door Danny///M5

Cees schreef:brandstof pomp gaat pas aan als de druk in de leiding zakt
als je injectors niet werken of filter is dicht geslagen dan zal de druk niet zakken
dus zal de pomp never nooit niet aan slaan
maar goed tis maar een idee om bij de makkelijkere delen te beginnen
Dank je Cees,kijken we ook naar.
 #5088  door Gert

Danny///M5 schreef:Buy the way.
Ik zag op het net,fuelrelais van div E34m5 de ene met 4pins de ander met 5pins.
Ik heb 5pins,zit er dan een extra functie op het brandstof aan sturing.
Ik weet niet wat je bedoeld. In het boek staat gewoon een vier pins relais, met pin 85 + 86 voor de aansturing en pin 30 + 87 voor het maken van contact. In mijn boek voor een 3.8 en op de link van een 90er model ook. Van welk jaar is de uwe?

Ik geloof haast niet dat er iets anders aangestuurd wordt, maar goed, misschien het alarm?
 #5154  door Danny///M5

Hoi Gert.
De mijne is van feb1990.
Het relais heeft 5 pinnen,85/86 30/87/87
Ook op waar het relais op zit heeft 5aansluitingen met kabels er aan.
Heb deze vernieuwd maar geen resultaat.
Maar nu had ik mn accu helemaal opgeladen,3keer kort gestart om het een en ander te checken.
Gestopt was donker en een kleine 24uur later is mn accu te zwak om te starten.
Dus wat nu weer,wat trekt mn volle accu leeg,alles was uit.
Normaal staat hij een week stil,contact om en lopen.

Morgen heb ik een multiemeter en kan ik wat doormeten.
-krukas sensor (wel vonk,maar geen fuelpomp aan stuuring,weet ook niet of deze dat ook regeld)
-6e cillinder sensor(maar heeft geloof ik geen effect op mn probleem)
-aanrijdings sensor(al weet ik helemaal niet waar dat zit),maar schijnt de brandstof tevoer af tesluiten.
-alarm (is standaard bmw alarm,met rode led) ook al weet ik totaal niet hoe het werkt.
Brandstof systeem is drukloos.
 #5156  door Gert

Danny///M5 schreef:Hoi Gert.
De mijne is van feb1990.
Het relais heeft 5 pinnen,85/86 30/87/87
Ook op waar het relais op zit heeft 5aansluitingen met kabels er aan.
Heb deze vernieuwd maar geen resultaat.
Dat zal dan 87a zijn. Dat is doorgaans geen aansturing, maar een te besturen apparaat.
Pin 86 zit aan de massa.
Pin 85 komt van de computer.
Pin 30, daar staat 12 volt op.
Pin 87, daar gaat dan de 12 volt naar toe zodra de computer prik stuurt naar de spoel van het relais (pin 85 dus)
In rust staat het relais dus op pin 87a en dan gaat er prik van pin 30 naar 87a. Maar wat dat is, daar heb ik geen idee van. Ik heb in mijn boek ook geen ander type E34 met een 87a op het brandstofrelais. Iemand?

Eén en ander betekent dus nog steeds dat je computer het brandstofrelais niet aanstuurt. Waarom weet ik niet. Ik weet ook niet hoe het alarm exact werkt en geschakeld zit. Iemand? Er waren hier toch lieden die wisten hoe je dit kom omzeilen? Of PM even aub, niet handig om dit online te zetten :)

Ik denk dat als je kans ziet om de brandstofpomp door te lussen, dat de auto gewoon start. Tenminste, je had een vonk vertelde je.
Maar nu had ik mn accu helemaal opgeladen,3keer kort gestart om het een en ander te checken.
Gestopt was donker en een kleine 24uur later is mn accu te zwak om te starten.
Dus wat nu weer,wat trekt mn volle accu leeg,alles was uit.
Ook geen idee? Alarm storing misschien?
-6e cillinder sensor(maar heeft geloof ik geen effect op mn probleem)
Wat is dat dan?
-aanrijdings sensor(al weet ik helemaal niet waar dat zit),maar schijnt de brandstof toevoer af tesluiten.
Ook geen idee, helaas. Ook niet in mijn boek te vinden of ik moet wat beter zoeken (dik boek).
 #5158  door ivo

De crash sensor zit onder de achterbank, die zorgt er inderdaad voor dat de brandstoftoevoer wordt afgesloten. Zal straks even wat info posten hoe je die weer in originele toestand terug kunt krijgen.

Het af-fabriek alarm kan eveneens roet in het eten gooien, maar die onderbreekt enkel de vonk.

Danny bedoelt met die 6e cilinder sensor denk ik de bougiekabel met sensor voor cilinderherkenning.

Ik heb geen schema's hier bij de hand, maar wat is de rol van het DME relais op het hele gebeuren? Wellicht dat die er tussendoor loopt.
 #5159  door Gert

Even snel het boek bestudeerd. Op pin 66 (zwart/violet) komt een signaal van de DWA-module (alarm) binnen bij de motorcomputer. Ik weet even niet wat voor signaal dat is of dat je simpelweg de DWA stekker er even uithaalt? Geen idee.
Dat DME relais moet ik nog even bestuderen, ik moet nu weg.
 #5161  door Danny///M5

ivo schreef:De crash sensor zit onder de achterbank, die zorgt er inderdaad voor dat de brandstoftoevoer wordt afgesloten. Zal straks even wat info posten hoe je die weer in originele toestand terug kunt krijgen.

Het af-fabriek alarm kan eveneens roet in het eten gooien, maar die onderbreekt enkel de vonk.

Danny bedoelt met die 6e cilinder sensor denk ik de bougiekabel met sensor voor cilinderherkenning.

Ik heb geen schema's hier bij de hand, maar wat is de rol van het DME relais op het hele gebeuren? Wellicht dat die er tussendoor loopt.
Hoi Ivo.
Indrdaad cillinder herkenning,die ronde sensor waar de 6e bougiekabel door gaat.
En het crash control module,kwam in me op toen ik links en rechts voor die oranje kabels en oranje kastjes zag zitten
bij de schokbreker torens.
En ik de link legde met het stil vallen van de motor,toen ik rustig over een drempel reed.
Alarm gebruik nooit,maar ff getest,werkt goed.
 #5162  door Danny///M5

Gert schreef:Even snel het boek bestudeerd. Op pin 66 (zwart/violet) komt een signaal van de DWA-module (alarm) binnen bij de motorcomputer. Ik weet even niet wat voor signaal dat is of dat je simpelweg de DWA stekker er even uithaalt? Geen idee.
Dat DME relais moet ik nog even bestuderen, ik moet nu weg.
Bedankt voor het mee denken jongens.
Want alleen kom ik er denk niet uit.
Kan het main relais er nog iets mee temaken hebben?
Of als deze stuk is ook geen wekend fuel relais,die overgens vernieuwd is en klikt.
 #5181  door Gert

Danny, dat main relais, ik heb even gekeken en deze heeft vijf polen, waarvan 2 x 87.

Ik vermoed dat je ergens in de fout gaat met deze twee relais. Zover ik heb kunnen ontdekken heeft het brandstofpomprelais maar vier polen.

Het main relais, of DME relais staat op pagina 99:
http://www.e34forum.nl/forum/PDF/e34_90.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen is dit geen wissel-relais maar een dubbel relais. Deze stuurt dus prik uit twee polen tegelijk.
Als dit relais niet werkt, dan krijgen er meteen een boel andere dingen geen prik.

Ik moet eerst eten en vanavond weer werken, maar zodra ik tijd heb zal ik even kijken wie of wat doet.
Danny schreef:Of als deze stuk is ook geen wekend fuel relais,die overgens vernieuwd is en klikt.
Dit blijft raar. Als het brandstofrelais zou klikken dan moet de pomp gaan lopen. Tot nu toe heb ik nergens kunnen vinden dat dit relais via een ander circuit onderbroken zou kunnen worden anders dan de DME zelf. De DME krijgt ook input van het alarm, dacht ik even uit mijn hoofd.
Maar misschien ben je in de war met brandstof/DME-relais???
 #5182  door Theo

Ik zou je dit stukje draad met stekker toe kunnen sturen, is de aansluiting naar de brandstofpomp van een E34.
Wellicht kun je er de pomp mee doorlussen.

Heb je daar wat aan?
Bijlagen
20150114_160122.jpg
20150114_160122.jpg (1.12 MiB) 146 keer bekeken
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16