Nou, in eendrachtige samenwerking - weliswaar op afstand - hebben Patrisio (Speedy) en 'mijn' eigen monteur het probleem met de 525i opgelost.
In eerste instantie leek het probleem simpel op te lossen: brandstofpomp kapot, dus nieuwe bestellen, monteren en rijden weer. Eerst een tweedehandsje gemonteerd, maar die bleek te weinig druk te leveren. Dus alsnog een nieuwe bestellen; simpel.
Zo gezegd, zo gedaan, maar er ontstond een nieuw probleem: de zekering (23) klapte er steeds uit. Dus weer op zoek naar een andere pomp. Gevonden bij Patrisio, gemonteerd, getest en leek te werken. Helaas, nog niet starten. Mijn geduld was op en ik heb Patrisio gevraagd om te komen en het probleem op te lossen.
Een heleboel gedoe met computers en zo en Patrisio wilde een pomp probleem uitsluiten en de pomp met het nieuwe (Bosch) motortje moest terug komen. Naar de garage en de monteur daar wilde eerst de stekkers van de vlotter naar de pomp vervangen, want dat zag er - volgens hem - verdacht uit. De stekkers lagen namelijk helemaal bloot en naar zijn inschatting betekende dat feitelijk kortsluiting. Dus geïsoleerde stekkers er op, pomp naar Patrisio en weer vervangen. Aangezien Patrisio in de richting van kabelbreuk zat te denken na veel meetwerk, was het nu dus de vraag wat er zou gaan gebeuren. Nou, de auto startte dus weer, bleef lopen en de zekering knalde er ook niet meer uit. Om andere problemen uit te sluiten heeft Patrisio nog wat tests gedaan, maar zijn uiteindelijke conclusie was dus: de originele pomp was dus inderdaad kapot en de nieuwe pomp - conform het idee van de monteur - maakte kortsluiting op de connectoren.
Al met al: hij doet het weer en ik heb gelijk een overwinningsrondje gereden. En tot nu toe doet ie het nog steeds. Dan kan ie nu dus de stalling in tot de herfst....
Laatst gewijzigd door Coach op 02 apr 2017, 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Live now; worry later