E34Forum.nl

Plaats hier leuke foto of video's van E34.
 #6051  door Bart Jansema

Coach schreef:Is dat zo, Bart? Leg eens uit dan. Doe ik het gewoon ff zelf.
Als de auto voorbereid is dan is het niks anders dan
1 computer plaatsen jij hebt 1 van de jongere e34's toch dan zit die achter de speakerkap bij je voet bestuurderskant.
2 Koppelingschakelaar plaatsen of doorlussen bij handbak
3 Stelmotorplaatsen onder motorkap bij stuurbekrachtiging reservoir en gaskabel plaatsen op gasklephuis
4 Onderste kap onder stuur weg halen en stuur eraf halen en hendel plaatsen.

Als auto voorbereid is, is het met gemak in een uurtje te doen.
 #6052  door Cees

stuur eraf halen :?: :?: :?: :?: :?:
 #6053  door epmans

Stuur hoeft er inderdaad niet af. Overigens doet Coach t niet in een halfuurtje. Aansluiten op gasklephuis wordt voor hem nog ff een uitdaging, dat moet iemand m wel een beetje vertellen.
Als ik mijzelf na ga, en weet hoe en wat met Coach, dan heeft hij er een uur voor nodig (exclusief peuk tussendoor).
 #6054  door Theo

Aansluiten op gasklephuis hoeft maar een paar minuten werk te zijn als je de juiste volgorde hanteert.
 #6064  door Coach

En de juiste volgorde is....
Maar het klinkt alsof het niet heel ingewikkeld is. Onder de motorkap liggen de stekkers, kan ik er dan vanuit gaan dat de rest er ook gewoon ligt? En Bart, ik heb een automaat.
Hebben jullie geen plaatjes of zou ik het misschien ook uit mijn nieuwe aanwinst kunnen halen:
Afbeelding

Maar ik ga vrijdagmiddag gewoon een poging wagen en ik zie vanzelf hoe ver ik kom. Niet geschoten...
 #6065  door Coach

Aan de bestuurderskant, onder de sirene, zit deze stekker. Die is toch van de CC?
Afbeelding
 #6066  door Theo

Die stekker is goed. Je kan voor alle zekerheid nog even achter de linker speaker kijken of daar een blauwe rechthoekige hangt.
 #6067  door Theo

Qua gaskabel moet je dat witte kunststof borgding eraf halen en als eerste het rubber in het gasklephuis wurmen. Daarna kabel erdoor en witte clip er weer op. Dat rubber krijg je er nooit in als je hem op zijn plek op de gaskachel laat zitten.
 #6132  door Coach

Nou, ik ben halverwege met het monteren van de cruise control. Alles is inderdaad voorbereid, dus - theoretisch - is het plug and play.
Afbeelding
De stelmotor zit er in, maar de kabel is verder nog niet aangesloten, want ik heb geen idee waar en hoe... Paar tips met illustraties zouden zeer welkom zijn!

Afbeelding
Bijna vergeten... Maar ik had ff geen zin meer in die kou.

Afbeelding
Dat was klikken en ik kon onder het dashboard verder nog maar één (witte) contra-stekker vinden waar de stekker van de hendel in past, dus dan zal het de goede geweest zijn. Bij de afdekkap hebben we het voorgevormde deel er uit geknipt en die past ook.

Afbeelding
Vereist wat acrobatiek maar goed, het is gelukt. De module zit er ook in.

Kortom: nu de kabel nog in/aan het gasklephuis (help!) en de 'koppelingslus' en dan zou ie het theoretisch moeten doen. Wordt vervolgd.
 #6133  door Bart Jansema

Die kabel is heel simpel je zoekt de huidige gaskabel op en kapje wat er boven zit afs hroeven en er zit al een uitsparing voor de 2e gaskabel. Je hebt toch een m50 motor? Stelt niks voor. Hendelkabel kan niet missen inderdaad er is maar 1 vrije connector
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 58