E34Forum.nl

#5012  door Danny///M5

Gert schreef:
Pomp is gewisseld Gert,was vrij snel gebeurt.
Ok. Maar, doet ze het ook? Werkt het relais?

Ik moet hier nog wel ergens een kruk sensor hebben liggen.
Een kruksensor kan ik wel gebruiken,gezien mn stekker naar de maan is.
En mijn gevoel zegt dat dit het euvel is en hij moet er toch tussen uit om zoiezo schoon temaken.
Dit wil ik doen als ik mn visco ga vervangen,deze week of volgend weekend. Kan ik er beter bij.
Ik ga dit weekend na mn werk kijken of ie vonk geeft en of de benzinepomp draaid.
En wat Cees al zei,de bobine.
Hopelijk zit het weer mee,je waait en spoeld hier weg :mrgreen:
 #5015  door Theo

Ik heb jaren geleden al eens uit een sloper het stuk kabel met stekker geknipt wat op de brandstofpomp zit. Met die stekker en dat stuk draad en een losse accu pomp ik altijd de brandstoftank leeg van een sloper.

Je zou eens zo'n stuk draad op kunnen snorren en stroom op de pomp zetten met een externe accu en daarna starten, dan weet je wat.
 #5028  door Danny///M5

Zo ik heb nog even wat nagekeken.
De motor heeft vonk,dus hij heeft ontsteking
Is m'n BDP sensor dan inorde?

Na controleren blijkt dat hij geen benzine krijgt,pomp werkt niet,krijgt geen spanning.
Relais van de pomp werkt,contact aan klikt deze,contact uit klikt hij ook en staat spanning op.
Nu heb ik alleen GEEN spanning op zekering 23(fuelpomp) deze is met contact in alle standen spanning's loos. Vreemde is dat er vorige week wel spanning op kwam tijdens het starten.Maar toen had ik het 3pins stekkertje nog niet kapot gemaakt,die ik er nu overgens weer op heb gedruk.
Dus ben weer een stapje verder,ik denk toch dat er een sensor overleden is,of een kabelbreuk ergens.

Dus waar nu te zoeken?
 #5035  door Bart Jansema

Die sensor stuurt toch de pomp en ontsteking aan? Ik zou eerst andere sensor proberen dat de stekker al zo uitelkaar viel kan al wel betekenen dat de sensor rot is.......
 #5049  door Gert

Danny///M5 schreef:Is m'n BDP sensor dan inorde?
Ja, deze meet waar de zuiger staat en dan weet de computer wanneer ze moet vonken. Dus geen signaal = geen vonk.
Na controleren blijkt dat hij geen benzine krijgt,pomp werkt niet,krijgt geen spanning.
Relais van de pomp werkt,contact aan klikt deze,contact uit klikt hij ook en staat spanning op.
Nu heb ik alleen GEEN spanning op zekering 23(fuelpomp) deze is met contact in alle standen spanning's loos.
Als jij stelt dat het relais klikt en tevens prik doorgeeft aan de pomp, dan MOET er ook prik staan op de zekering. Zie mijn vorige post:
viewtopic.php?p=4981#p4981" onclick="window.open(this.href);return false;
De zekering zit tussen het relais en de pomp.

Je kan ook kijken of je ergens een brandstofrelais kan scoren (lenen/kopen) en deze even uitwisselen. Dan hoef je niks te meten en weet je meteen of het relais goed is. Klikken alleen geeft namelijk geen garantie dat ze goed functioneert.
Als ik het zo zie is het een gewoon huis, tuin en keuken relais: 61311378297
http://bmwfans.info/parts-catalog/61311378297" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze kun je dus van elke E34 rippen om even te testen.

Je zou ook kunnen proberen om het relais er uit te halen en pin 2 met pin 6 doorverbinden. Dan zet je rechtstreeks 12 volt op de pomp, zonder relais. Gewoon om te testen of je dan wel prik bij de pomp krijgt.

Of Theo zijn stekker even lenen, prik erop en testen of ze dan wel aanslaat.
 #5056  door Cees

ik snap niet dat je eerst gewoon de basis bekijkt van een motor
maar gelijk het moeilijkste en rottigste eerst wil meten / vervangen

ik zelf zou eerst de makkelijkere en zichtbare delen controleren en uitsluiten
maargoed ik ben ook maar een boerenlul van een eiland

vonk controleren bougie eruit kijken starten (heb je gedaan en vonkt zeg je)
brandstof controleren aanvoer slang los van injectorrail en in lege fles doen en starten (heb je dan brandstof of niet)
brandstof controleren bij de injector zelf
of brandstof controleren bij de pomp zelf
dme controleren op vochtschade in de kast onder de motorkap
en eventuele alarm / afstandbediening controleren op werking

dit zijn dingetjes die je in 15 min. gecontroleerd hebt en dan kan je verder
 #5057  door Gert

Cees heeft hier een punt: het alarm!
Daar had ik nog niet aan gedacht. Geen idee wat deze exact doet. Gelukkig heb ik dat nog nooit gehad. Maar, ik heb op het oude forum al eens gelezen dat er lieden zijn die weten hoe je dit eenvoudig kan omzeilen.
 #5071  door Danny///M5

Ja meteen die pomp vervangen was niet zo'n goed idee,maar aan de andere kant zat deze pomp er vanaf de fabriek in,dus is het wachten op.
Maar waarom zou ik gelijk alle benzine leidingen en injector's los gooien,als ik weet dat de pomp niks doet.
Ik weet,ik ben maar een lul die op een vrachtwagen rijdt,maar op extra werk zit ik niet te wachten in het donker met regen ;)
Als het brandstof systeem niet werkt,zal ik het toch in het elektrische deel moeten zoeken.
Ik ga nu het relais wisselen en is uitzoeken hoe het met het alarm zit.
Had het alarm wel in gedachten,maar op het PDF wat Gert me toezond,nooit de link met het brandstof systeem gevonden en ik dacht dat dat systeem alleen werkte met een Immobeliser alarm.
Regel kastje van het alarm zit toch links onder de achterbank.

Gert nog bedankt voor het PDF bestand,gelukkig kan ik aardig schema lezen :mrgreen:
 #5075  door Danny///M5

Buy the way.
Ik zag op het net,fuelrelais van div E34m5 de ene met 4pins de ander met 5pins.
Ik heb 5pins,zit er dan een extra functie op het brandstof aan sturing.
 #5081  door Cees

brandstof pomp gaat pas aan als de druk in de leiding zakt
als je injectors niet werken of filter is dicht geslagen dan zal de druk niet zakken
dus zal de pomp never nooit niet aan slaan
maar goed tis maar een idee om bij de makkelijkere delen te beginnen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16