E34Forum.nl

 #8419  door Frank87
 
Ik heb een schuifdak dat perfect werkt en niet lek is.

Nu is het wel zo dat als ik het dak weer helemaal dicht doe, hij net niet goed genoeg naar boven geduwd wordt. Het dak hangt dus een beetje achterover. Bij de voorruit is het schuifdak hoger dan bij de karosserie naar achteren toe.

Ik denk dat ik een of andere veer of stang moet vervangen zodat dit weer werkt. Ik heb al via een computer het dak automatisch zichzelf laten stellen. Dat gaf precies hetzelfde resultaat.

Iemand een idee welk onderdeel ik zoek?
 #8425  door Theo
 
Ik heb vorige week een schuifdakplaat uit een E30 gedemonteerd, misschien is dat hetzelfde als bij een E34.

De plaat kun je eenvoudig loshalen door de binnenbekleding los te klikken, weg te schuiven en het dak aansluitend op de kantelstand te zetten, daarna zie je zes torxbouten zitten, drie aan iedere kant. Voor zover ik het bekeken heb is de schuifdakplaat hiermee iets te stellen, de boutgaten zijn namelijk 'sleufvormig'.

Wellicht is het het proberen waard om hem op deze manier iets anders af te stellen. Uiteraard wel goed uitkijken dat daarna bij het open schuiven de lak niet beschadigd.
 #8452  door JerunK
 
Matthijs, is er verschil tussen rijdend of stilstaand het dak sluiten? Maakt in ieder geval bij mijn e28 zeker uit en kan ik daarom ook altijd het beste vanuit de kantelstand sluiten.