E34Forum.nl

 #7977  door DDT525
 
Beste,

Misschien bij jullie bekend?

Mijn E34 heeft bijvoorbeeld een bijna lege tank aan. Plop lampje aan (8 Liter).
Na het tanken van 30 liter gaat de wijzer naar 45 liter.
Nu valt mij op dat het laatste stukje onder de 25 L eigenlijk geen indicatie meer is. (meter gaat naar leeg)
Als ik nu ga tanken dan heb je ineens 30 liter plus 15 liter wat er nog in zit.

Is er bij jullie iets bekend over dit fenomeen of zou dit te maken hebben met de vlotter ? (weerstand)
 #7980  door Speedy
 
het kan zijn dat je weerstandsdraad vuil is. Maar er zullen ook andere factoren zijn.
 #7985  door ivo
 
Die eerste modellen hadden in de E34/E32 vaker dit fenomeen, komt doordat de vlotter niet gedempt is zoals in de latere modellen wel.
Had het ook bij de oudere wagens, de nieuwe modellen met o.a. die blauwe printplaat van de tellerbak kennen dit fenomeen niet.

Maar wellicht ook wat vervuiling zoals speedy al zegt.
 #8172  door Jgpeggeman
 
ik heb dit ook, en ook eerder gehad bij mijn 20 touring....

Heb het toen opgelost door een andere vlotter te plaatsen. Bij mijn huidige moet ik dit nog gaan doen, vlotter ligt al inmiddels een paar maanden klaar
 #8308  door DDT525
 
ivo schreef:Die eerste modellen hadden in de E34/E32 vaker dit fenomeen, komt doordat de vlotter niet gedempt is zoals in de latere modellen wel.
Had het ook bij de oudere wagens, de nieuwe modellen met o.a. die blauwe printplaat van de tellerbak kennen dit fenomeen niet.

Maar wellicht ook wat vervuiling zoals speedy al zegt.
owke, kan ik die vervuiling nog ergens makkelijk aan zien ?

anders maar een xtje open halen. (zit er nog verschil in vlotter>bouwjaren)
 #8309  door DDT525
 
Jgpeggeman schreef:ik heb dit ook, en ook eerder gehad bij mijn 20 touring....

Heb het toen opgelost door een andere vlotter te plaatsen. Bij mijn huidige moet ik dit nog gaan doen, vlotter ligt al inmiddels een paar maanden klaar
misschien maar is overwegen ;)