E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #6802  door Theo

Afgelopen week eens overdreven kritisch naar de sierlijst van de voorruit gekeken, ik had al tijden het idee dat daar meer lawaai vanaf kwam dan normaal, kiertjes zorgen nou eenmaal voor gefluit en gesuis.

Beide zijkanten en een paar plekken aan de bovenkant zaten niet strak tegen de ruit, die heb ik zorgvuldig afgekit (afplakken, kitten en plamuurmesje erlangs voor een vrijwel onzichtbaar kitrandje).

En zowaar, het resultaat is serieus merkbaar mensen. Ik zou zo zeggen check het en dicht het zorgvuldig af, je auto wordt er weer wat luxer van.
Bijlagen
20150324_132558.jpg
20150324_132558.jpg (1.22 MiB) 161 keer bekeken
 #6813  door easy rider

Mooie vlag :mrgreen:
 #6818  door epmans

Theo heeft echt iets met klokken, hij er ook een op zn dak. :mrgreen:
 #6823  door Bart Jansema

epmans schreef:Theo heeft echt iets met klokken, hij er ook een op zn dak. :mrgreen:

scherp :mrgreen:
 #6824  door martijn76

Theo schreef: Beide zijkanten en een paar plekken aan de bovenkant zaten niet strak tegen de ruit, die heb ik zorgvuldig afgekit (afplakken, kitten en plamuurmesje erlangs voor een vrijwel onzichtbaar kitrandje).
.
Misschien is het verstandig om even langs Pearl te gaan Theo, die witte kitranden zie je van een kilometer nog zitten :D
 #6826  door Coach

Dat windgeruis viel mij van de week ook ineens op. Bij de E39 weet ik dat het zetten van de ruit bijzonder nauw komt anders hoor je ook geruis. Ik heb bij Carglass toen ook een beschrijving meegegeven hoe ze de ruit moesten plaatsen om geruis te voorkomen. Toch niet goed gegaan en ik ben terug gegaan en ze hebben het opnieuw gedaan en toen wel goed. Luistert het bij de E34 ook zo nauw?
 #6833  door Theo

De ruit is een kwestie van goed inlijmen en klaar is Kees, maar de clou zit 'm in de sierlijst, die moet 'retestrak' tegen de voorruit zitten anders krijg je er een portie extra geluid bij.

Gisteren met storm tegen gereden en ik kan mijn radio gewoon twee tandjes zachter zetten. Het scheelt bij mij dus echt.

Maar zoals gezegd is mijn voorruit ooit eens vervangen (10 jaar geleden of zo) en toen is die sierlijst hergebruikt, wellicht krijg je daar ook wat meer kieren van. Misschien is hij bij het eraf halen iets vervormd, zeker aan de bovenzijde had ik er een hele lichte golfbeweging in zitten.

En voor Martijn: das me plakband piemel...
 #6882  door Frank87

T kun je ook wat foto's schieten van de kit. Dus dat je wat inzoomt op een plek waar je hebt gekit.

Ik ga ergens dit jaar de auto naar de spuiter sturen. Dan plaats ik ook een nieuwe voorruit en achterruit inclusief lijsten. Als die lijsten er vers op zitten, pak ik alle kleine kiertjes met kit mee en is de auto definitief af.
 #6931  door Theo

De lak wordt oud...

Vorige week ben ik wat aan het kloten geweest met Commandant en Turtle wax op de motorkap. Ik heb daar een paar wit uitgeslagen vlekken op zitten die me beginnen te storen. Na een grondige poetsbeurt leek het wat opgeknapt, maar ik schrok me een ongeluk toen ik afgelopen week de auto in de volle zon zag staan.

Het gepoetste gedeelte heeft nu een nòg wittere gloed en en zitten allemaal 'sneetjes' in de lak, echt duizenden. Ik heb het idee dat de auto qua lakwerk een beetje aan het eind begint te raken, het dak is ook vaal en krasserig aan het worden.

Het zal me niks verbazen als dat voor mijn auto op den duur de genadeklap gaat worden, eigenlijk ziet het er nu al niet uit en overspuiten is me echt veel te duur.

Lastig probleem. Mechanische ouderdomsverschijnselen kun je allemaal oplappen met frisse onderdelen, maar lakwerk en roest is serieuze shit.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 54