Paar dagen geleden de auto maar eens op een vierkolommer gezet om te kijken waar de stuurspeling nou vandaan komt die ik al weer een tijdje had. Bij het lichtjes heen en weer bewegen van het stuur hoorde ik een soort 'tikkeren' in de voortrein, wellicht een verrotte kogel of zo. Bovendien had ik het idee dat mijn auto wel heul erg veel last van zijwind had de laatste tijd. Tijd voor inspectie
Op een vierkoloms brug gaat dat het mooist. Eén man achter het stuur en 'heen-en-weren', de andere onder de auto en overal goed kijken en luisteren. Binnen een paar minuten hadden we het lek boven water, de speling zat gewoon in de stuurkolom zelf. Alle kogels waren prima en het stuurhuis zelf viel eigenlijk ook wel mee. Na wat verder kijken kwamen we links bij de achteras een verrotte 'dog-bone' tegen en een auto waarvan de achteras niet 100% strak is, gaat ook zwalken op de weg.
Twee dingen gevonden dus, die ik vandaag even heb verholpen: een verse tweedehands dog-bone die ik nog had liggen gemonteerd en die moer onderaan de stuurkolom maar weer eens vast gezet, dat ding zat maar handvast (?). Stuurspeling is weer weg (voor zover dat kan bij een E34) en de achteras blijft weer op zijn plek zitten tijdens het rijden.
Kleine dingetjes, maar een groot verschil, auto stuurt serieus weer stukken beter. Leuk daggie zo.
Dog-bone (belangrijke dingen):
Bijlagen
Dogbone.jpg (21.6 KiB) 134 keer bekeken