E34Forum.nl

Plaats hier leuke foto of video's van E34.
 #6134  door Coach

Heb je misschien een foto, Bart? Just to be sure....
 #6135  door Bart Jansema

Coach schreef:Heb je misschien een foto, Bart? Just to be sure....

Hallo Patrick,

Ik heb er helaas geen fotos van en kan ze ook niet maken want heb al jaren geen e34 meer. Maar als je het gasklephuis hebt gevonden kom je er wel uit
 #6148  door epmans

Er zit zon dikke kromme zwarte aanzuigbuis voor lucht en daar moet je onder kijken.
Ik zal wel zien of ik er een foto van heb, dan zal ik m plaatsen.
 #6154  door Theo

Patrick toch...

Kijk even naar onderstaande foto, zo ziet je gasklephuis eruit.

Op de foto zie je aan de rechterkant twee ronde gaten die met elkaar verbonden zijn. In de ene zit je huidige gaskabel in geborgd, in dat andere gat komt de gaskabel van je CC.

De binnenkabel van je gaskabel is uiteraard het gedeelte wat je gasklep open trekt, dat zit vastgeklikt in een rechthoekig gat met een sleufje (midden onder). De CC kabel komt dan op dezelfde manier als de gaskabel in dat andere gat, je kan dus gewoon afkijken hoe het zit.

Bij alle latere M50's zit het mechaniek van de gasklep aan de onderzijde van het gasklephuis. Ja zal voor het gemak de dikke zwarte luchtbuis tussen gasklep en LMM moeten verwijderen, maar dat is maar een paar tellen werk. Daarna heb je redelijk goed overzicht.

Succes
Bijlagen
Gasklephuis.jpg
Gasklephuis.jpg (27.95 KiB) 235 keer bekeken
 #6166  door Coach

Bedankt, Theo. Ik zal met je plaatje er bij gaan kijken van de week. Waarschijnlijk wel bij de garage zodat ik hen mee kan laten kijken. Leren ze ook nog eens wat... :D
 #6193  door Coach

De finishing touch voor de Cruise Control met hulp van een technisch wonderkind.
Eerst zelf het lusje ingeprikt
Afbeelding

Daarna:
Lokaliseren van het gasklephuisaansluitding:
Afbeelding

Demonteren van inlaatslang om ruimte te krijgen
Afbeelding
Afbeelding

Kabel monteren
Afbeelding

Testrijden
Afbeelding

En het werkt! :D
Daar ben ik weer heel blij mee. En met jongens zoals Remco die niet alleen lopende kennisbanken zijn, maar ook nog eens twee rechterhanden hebben, zodat ze alles kunnen monteren.
 #6194  door Coach

En nu nog airco of climate control...
 #6196  door Theo

Coach schreef:
En het werkt! :D
Mooi moment hè, als je voor de eerste keer voelt dat je gaspedaal het van je overneemt.
 #6197  door Bart Jansema

Mooi man is niet zo moeilijk he alles is plug and play
 #6199  door Coach

Hoort er dan ook ergens een lampje te gaan branden?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 58