E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #5624  door Theo

Alleen nog even de doorbakken Dunlop's aan de achterzijde vervangen door een paar frisse Conti's die ik nog heb liggen, z'n reet gaat echt alle kanten op in de regen. Op zich wel vermakelijk, maar ook wat vermoeiend op den duur.
 #5637  door Theo

Okee... dan denk je even snel de katalysator te wisselen en dan krijg je dit:

Afbeelding

Afbeelding

Vier uit zes, ofwel vier van de zes bouten afgebroken van de uitlaatspruitstukken, dan wordt de klus ineens even anders.

Gelukkig had ik nog twee tiptop spruitstukjes liggen, dus er was geen man overboord, maar wat is het toch een ge-emmer om 24 spruitstukboutjes los en weer vast te draaien. Godzijdank is er daar geen een van afgedraaid, want dan was ik à la minuut rijp voor het gesticht geworden.

Mijn katalysator had ooit een noodoperatie ondergaan, beide flenzen waren doormidden gebroken door te hard aandraaien tijdens montage aan de rest van de uitlaat. Er waren twee moeren opgelast om de zooi mee vast te maken. Door die noodsprong is mijn uitlaat nooit meer 100% dicht geweest, waarbij het grappige was dat de auto aanmerkelijk meer herrie maakte in bochten naar rechts dan naar links. Maar goed, dat is dus weer opgelost.

Noodoplossing oude kat:

Afbeelding

Eén gebroken flens heb ik ooit bij elkaar weten te houden met een op maat gemaakte aluminium strip, op de andere pijp waren de moeren gelast. Lapwerk dus, maar soms is dat even niet anders.
Laatst gewijzigd door Theo op 26 sep 2017, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 #5642  door easy rider

Zo zet ik bouten en moeren van een uitlaat altijd vast met koper vet dan heb je dat gezeik niet.
 #5657  door Theo

Heb ik nu ook gedaan met keramisch vet. Vorige eigenaar had er waarschijnlijk een scheutje water bij gebruikt.
 #5674  door Bloempie

Theo schreef: Vorige eigenaar had er waarschijnlijk een scheutje water bij gebruikt.
:lol: :lol: :lol:
 #5688  door Icebrain

Theo schreef:Icebrain Hans, je kan ze van me overnemen voor een tientje.

Maar er bestaat wel een hele kleine kans dat ik mijn afspraak vergeet, hou daar dus alvast een beetje rekening mee :mrgreen:

We begrijpen elkaar nog steeds.................... :mrgreen:
 #5935  door Theo

Mijn vader zei vroeger altijd: 'als je iets wil hebben, dan moet je nooit haast hebben'.
Zo heb ik 14 jaar gewacht tot ik tegen een Lazurblauwe kofferklep aan liep waar ik blij van werd, onze Epmans had er eentje.

Wat is het geval?

Ik heb dus al die jaren een beetje rond gereden met een spoiler achterop waar ik nooit aan kon wennen. Die is er dus af nu. Top!

Oud en nieuw:

Afbeelding

Afbeelding

Bijkomend mazzeltje was dat ik tijdens het inbouwen van de draadboom in de klep eindelijk heb ontdekt waarom ik nooit kofferbakverlichting had. Het kofferbakslot is voorzien van een induwgevalletje wat zorgt voor stroom naar de lampies. Van het stekkertje daarvan was er heel sneaky een draadje losgerot uit de stekker. Niet zichtbaar met het blote oog, wat een boef. Ander stekkertje erop gesoldeerd et voila, licht in de duisternis. 8-)
Laatst gewijzigd door Theo op 09 okt 2017, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 #5936  door epmans

:D

trouwens, leuk om eindelijk eens persoonlijk met je kennis gemaakt te hebben.
 #5940  door Theo

Volgende keer genoeg koffiemelk in huis halen hè.

Schriep :mrgreen:
 #5941  door Theo

Overigens heb ik bij Epmans ook nog een setje verwarmde buitenspiegels meegenomen en een steenslagvrije voorbumper in mijn eigen kleur. En ook daar ben ik erg blij mee.

Voorbumpertje zat er in een kwartiertje op (even wat kapjes en een zijkantschuifsteuntje overbouwen) en oogt retestrak.

Linker spiegeltje zit er ook op en werkt zowaar nog ook, glaasie wordt heerlijk warm. (rechter komt in een later stadium, daar heb ik nog geen glas voor).

En voor de mensen die nog nooit bij Eric (Epmans) zijn geweest... gewoon een keertje doen, hij heeft een enorme berg leuke E34 spullen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 54