E34Forum.nl

 #4161  door Garmir
 
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, heb ik een tool in elkaar gestoken om de theoretische snelheden uit te rekenen van uw wagen.
Deze tool houdt rekening met de bandenmaat, tandwielverhouding vbak, en eindverhouding diff.

Tool moet je downloaden op je computer om te kunnen gebruiken. Excel bestandje.
https://drive.google.com/file/d/0BzC_HX ... sp=sharing


Veel plezier ermee!

Groeten,
Garmir
 #4188  door Garmir
 
Cees schreef:netjes gedaan zo
ik zelf gebruik een online versie
http://www.endtuning.com/gearratios.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:) Had ook een online tool tegen gekomen maar die werkte zeer traag, en als je iets wou aanpassen was het altijd wachten op de nieuwe resultaten. Daarom heb ik er zelf een geschreven die in real-time aangepast wordt als je een waarde invult, of wijzigt. Bovendien is het merendeel die ik al tegen gekomen ben allemaal in MPH

Trouwens net die tool dat je daar aangaf eens nagekeken, en de resultaten komen exact overeen als in mijn calculator
 #4225  door Garmir
 
Tooltje aangevuld

Je kan nu ook het aantal toeren bereken voor een specifieke snelheid in een specifieke versnelling.
 #4271  door Theo
 
Ik vind het een erg leuk tooltje en heb er al wat in zitten rommelen, ben gek op getalletjes.

Maar ik heb een verzoek...

Mijn 525i heeft zoals zeer veel E34's geen overdrive versnellingsbak maar een 1 op 1 overbrenging in zijn vijf.

Zie jij kans om er een extra regeltje bij te frommelen met de overbrengingen van een standaard 5-handbak?
 #4284  door Cees
 
nou heb ik de tool van garmir niet gedowload
maar ik denk dat je die zelf in moet vullen theo
dus ff je eigen gear ratio's opzoeken en je diff overbrengen en banden en je kan aan de slag

anders ff linkje kijken bij mijn vorig berichtje
 #4286  door Theo
 
Cees schreef: maar ik denk dat je die zelf in moet vullen theo
Ik ben even op zoek naar die smiley van de poppetje wat met een hamer op zijn eigen hoofd slaat.

Euh... bedankt Cees.