E34Forum.nl

 #3576  door epmans
 
ik zou ervaringsinformatie willen inzake voorruit.

De metalenstrips zijn eenvoudig los te klikken, de dingetjes zitten om de ruit. Een andere auto heeft een lek raam en dan kan uit een sloper een voorruit hergebruikt worden.
Het is de bedoeling om met een zaagdraad het ruit uit de kit los te maken.

Iemand ervaring om met mij te delen, tips of advies?
 #3579  door Bart Jansema
 
Snijden met een pianosnaar maar wees heeel voorzichtig want het is een rot werk!
 #3583  door Cees
 
zou het met 2 personen doen en goed oefenen op een sloper
je snijd zomaar je dash naar de klote als je ff niet oplet
 #3584  door epmans
 
@ Cees, dat had ik ook al bedacht, dat een goed ruit uit een sloper komt en een kapot ruit uit een goede auto moet.

laatst heb ik t een professional bij een Volvo zien doen met zo'n zaagdraad en hij gebruikte ook wat kentekenplaten tussen ruit en dashboard om het dashboard te beschermen. Maar die Volvo had ook de klemmetjes niet.

@Bart, dan gebruik ik toch liever een echt zaag en een radio. :D
 #23855  door epmans
 
laatst weer op een sloper geoefend, ik blijf het een lastige klus vinden. hoewel ik nu alleen de bovenste helft heb losgesneden trouwens.
IMG_8424.JPG
ik sta dan alleen en op een sloper is het niet erg om de lak te beschadigen en bovendien was nu het dash en hemelbekleding er al uit. een lastig klusje vind ik al om de zaagdraad door de kit heen te duwen. ik heb trouwens een complete kit hiervoor aangeschaft dus er zit van alles bij om te snijden, zuignappen om de ruit te tillen etc.

de volgende keer ga ik een draad zowel boven als beneden door de kitrand duwen en dan kan ik boven en onder tegelijk uitzagen. denk dat dit een methode kan zijn om een ruit uit te snijden uit een auto die niet gesloopt wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23864  door Theo
 
Het toverwoord schijnt te zijn: 'ruitenmes'

Ik heb er nog nooit een gezien, maar het schijnt te werken als een malle. Ik ben een a8 aan het slopen en loop tegen hetzelfde probleem aan en overweeg een ruitenmes aan te schaffen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23865  door Theo
 
Nou kosten die dingen natuurlijk weer een vermogen, maar in principe is dit mes de basis voor de klus:

https://www.gereedschapbestellen.nl/voo ... serve-blad" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben ervan overtuigd dat als je bij de Action een bezemsteel erbij koopt en een uurtje of wat gaat zitten rommelen, je een prima ruitenmessie kan maken.

Dat mes moet ergens door de kit heen en dan moet je eraan kunnen trekken alsof je leven ervan af hangt. Zoiets.
 #23869  door epmans
 
Dat ding heb ik er ook bij. Het is me echt niet gelukt ook maar een centimeter door de kit te gaan.

Ik kan m wel gebruiken om eerst wat kit weg te schrapen. Dan wordt de kitlaag minder breed en kan ik makkelijker een gaatje prikken voor de zaagdraad. Je kunt echt van me aan nemen dat het randje vd ruit makkelijk versplintert. Maar oefenen oefenen oefenen.
 #23871  door Theo
 
Ik heb dit ding net besteld:

https://www.glasstech-shop.nl/webshop/d ... inium.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Effe kijken of ik er wat mee kan, zal wel weer niet.

Een achterruit van een Audi A8 kost trouwens 1000 ballen inclusief montage. Die dingen zijn gelaagd, net als een voorruit en hebben een hittewerende coating tussen de lagen. Peperduur spul dus. Daar kan ik wel even voor kloten.