E34Forum.nl

Hier vindt u onze huisregels en mededelingen.
 #28875  door Gert

Nog wat opgeschoond en wat gerommeld, maar nu moet het forum zelf nog geupdate worden. Dat is even spannend, dus het kan maar zo zijn dat het weer crasht.
 #28876  door P.K.

Beter af en toe wat kwakkelend dan helemaal geen forum meer. Lekker bezig Gert 8-)
 #28880  door Gert

Nou, ik ben verbijsterd. Ondertussen het een en ander lopen rommelen en wijzigen en zowaar phpbb geupdatet.

Ook betaald voor een jaar, dus als het goed is loopt het voorlopig door nu.

Desondanks is het raadzaam om eens te bedenken wat jullie willen.
Op dit moment draait dit forum dus louter en alleen op ondergetekende. Dus niemand weet iets en/of kan iets doen of betekenen. Dat betekent dat mocht er iets naars met mij gebeuren dan is over een jaar dit forum alsnog einde oefening.

Gert.
 #28882  door Theo

Bo652 schreef: 25 mar 2024, 11:44 Kan iemand misschien aangeven wat er gedaan moet worden om dit te behouden als forum?
En ook niet onbelangrijk, wat de kosten zijn.
Misschien heb ik dan wel belangstelling om dit over te nemen.
Misschien is het een idee als je Bo ervoor benadert Gert, die had ook belangstelling voor de overname.

En gooi aub eerdaags even een balletje op over hoe wij financieel wat voor je kunnen betekenen. Wat mij betreft hoeft het jou eigenlijk niks te kosten, je inzet om het forum te behouden wordt zeer gewaardeerd (door mij in ieder geval).
 #28883  door Bo652

Door mij ook hoor en zoals al eerder aangegeven, als ik wat kan doen dan hoor ik het heel graag.
 #28884  door Gert

Oké, welnu heel spannend is het niet.

Ik moest betalen aan Cloud86 voor de hosting: € 57,35.
De domeinnaam registreren kost: € 14,46.
Tot zover de financiële kant.

Dan het forum. Kijk, de vorige beheerders hebben een werkend forum achtergelaten, dat is handig. Dan hoef je in principe alleen maar wat te tweaken.
Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Ik kreeg administrator rechten en daarmee kun je ook het forum beheren. Dit forum is een phpBB forum. Daar vind je online ook heel veel over, maar dat is wel in het Engels. Op zich nog niet moeilijk.
Wat wel moeilijk is: er zitten zes miljoen (ofzoiets) opties in dit phpBB. Om dit allemaal een beetje te begrijpen ben ik gewoon begonnen met opschonen, daar waar ik vond dat het anders kon.
Oude leden, die nooit gepost hebben en sinds 2000 niet meer ingelogd hebben, die heb ik verwijderd.
Om met de moderatie levels wat te knoeien heb ik wat oude topics verwijderd, daar waar niets nuttigs in stond.
Er stonden nog ergens backups van 2018, die heb ik verwijderd, en ga zo maar door.
Als ik ergens vast liep was google mijn vriend.
Dit betekende wel dat het forum zo nu en dan vastliep, maar Cloud86 maakt iedere nacht een backup en dat de laatste 7 dagen. Dus op die manier weer tot leven kunnen wekken.
Zo ondertussen heb ik een klein beetje door hoe dit pakket werkt, maar er zit nog veel meer in.

Omdat ik ook ooit een eigen site gemaakt heb met HTML en een klein beetje gerommeld heb met FTP'en kon ik ook de oude phpBB versie updaten naar een verse versie.
Kortom, het lijkt te werken, met waarschijnlijk, hier en daar een paar storingen, zoals Speedy onlangs al aangaf. Maar als het goed is, werkt dat ook weer.

Dat is het wel zo'n beetje.

Zoals ik al eerder aangaf, het zou handig zijn als er nog iemand in deze materie duikt, want anders draait alles op ondergetekende en dat is wel een risico.
Dus als iemand zich geroepen voelt om ook eens in deze phpBB materie te duiken, geef het dan even aan aub, dan probeer ik die ook beheerder/moderator te maken (als dat lukt :-) )
 #28885  door Machiel

Ook nogmaals hulde van mijn kant! Zoals gezegd wil ik ook best meebetalen.

Je schreef dat Google je vriend was gedurende het proces. Ik weet niet hoe breed jouw definitie van Google is, maar hun AI tool Gemini kan ook erg behulpzaam zijn bij programmeren en andere software dingetjes. Net als ChatGPT trouwens. En die kunnen je allebei ook nog gewoon in het Nederlands helpen. Maar wellicht vertel ik je niets nieuws.
 #28886  door Gert

Uh, nee met Gemini doe ik niets en ChatGPT ook niet. Gelukkig was er nog genoeg info te vinden in de klassieke koekel, speciaal voor bejaarden die nog met fora werken enzo :-)

Afijn tot nu toe zijn de reacties om medebeheerder te worden nogal karig, eigenlijk niemand, dus we schieten de Iban data er even in.
Mocht iemand zich geroepen voelen om financieel iets bij te dragen, dat kan. Graag naar:
G. van Bloemendaal
NL96 RABO 0384 1095 00
 #28887  door Bo652

Misschien zie je mijn berichten niet of zo?
Weet niet hoe ik het anders duidelijk moet maken, ik geef eerst aan dat ik het wel wil overnemen!
Dan besluit jij uit het niks om er vol in te duiken, waar voor respect maar vind het wel vreemd.
Daarna geef ik meermaals aan dat ik bereid ben om te doen waar behoefte aan is, voel me eigenlijk genegeerd!

Desalniettemin ben ik niet haatdragend en heb geld gestort op je rekening zoals beloofd.
 #28888  door Gert

Mijn excuses, zo had ik het niet begrepen. Ik duik er even in.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9