E34Forum.nl

Hier vindt u onze huisregels en mededelingen.
 #28791  door easy rider
 
Geachte Forum leden,

Na een aantal Jaren de hosting kosten en de kosten van de domeinnaam registratie van dit forum gesponsord te hebben heb ik besloten om de hosting en domeinnaam over te geven aan een andere liefhebber.

Voorgaande is in overleg met de beheerder (Xatox) van dit forum besloten daar voor hem ook de laatste jaren de kosten voor de baten uit gingen. Hij zal zijn werkzaamheden voor dit forum binnenkort naast zich neer gaan leggen.

Gezien de hosting stopt op 1 juni 2024 is er voor een ieder tijd om na te denken over de overname van dit eens zo druk bezochte forum.

Voor vragen zijn de beheerder en ik te allen tijde bereikbaar.

Groeten, Easy rider.
 #28792  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Eric. Bedankt voor al die jaren inzet voor dit forum en jammer dat je, met een reden, gaat stoppen. Hopelijk is er iemand die het beheer kan overnemen; helaas ben ik een te grote digibeet om zoiets aan te kunnen. Je hebt nog 'genoeg' BMWs om ervan te genieten en op fora te blijven? Groeten, danny
 #28793  door Gert
 
Dit forum is al langere tijd op sterven na dood, het is niet anders.
Volgens mij, tenminste op het oude forum, zijn er wel diverse werkplaatshandboeken ergens in de database. Het zou leuk zijn als jullie die vrij geven voordat de hele bende gewist wordt. Dat zou zonde zijn.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
 #28797  door Gert
 
Erg aardig, dank u.

Nog bedankt voor het hosten de afgelopen tijd.
 #28799  door P.K.
 
Zonde dat dit soort fora aan het uitsterven zijn. Net toen ik dacht dat er langzaam wat meer leven in begon te komen.

Het is hier inderaad ook rustig. het clubje met vaste bezoekers is klein maar de informatie die hier beschikbaar wordt gesteld is groot. Zou mooi zijn als meer liefhebbers het nut en lol van een forum zoals deze zouden gaan ontdekken. Social media heeft het overgenomen maar dat is lang niet zo effectief, meer geschikt om je dikke bak te showen aan de wereld dan om je kennis over de E34 te delen.

Ik ben wel eens benieuwd wat voor moeite het kost om dit forum in leven te houden.
 #28801  door Machiel
 
Zou je er niet iets van een statisch naslagwerk van kunnen maken? Dus dat geïnteresseerden wel nog alle bijdrages kunnen lezen, maar dat de mogelijkheid van lid worden, topics starten en vragen stellen eruit wordt gehaald. Het is dan uiteraard geen forum meer, maar dan gaat tenminste alle beschikbare info (en de inspanningen die sommigen gemaakt hebben om die info te plaatsen) niet verloren.

Ik heb geen idee wat er allemaal bij komt kijken bij het in de lucht houden van een forum. Maar als 80% van het werk te maken heeft met het in de lucht houden van de interactie, dan is een statische website wellicht wel een haalbare kaart. Zit je natuurlijk wel nog met de kosten van hosting.
 #28802  door Bo652
 
Kan iemand misschien aangeven wat er gedaan moet worden om dit te behouden als forum?
En ook niet onbelangrijk, wat de kosten zijn.
Misschien heb ik dan wel belangstelling om dit over te nemen.
 #28803  door Theo
 
Precies de vraag die ik ook wilde stellen, wat zijn de kosten op jaarbasis om het forum in de lucht te houden?

Als dat inzichtelijk is voor 'het publiek' dan weet je waar je over na kan denken.

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee of dat om tientjes, honderdjes of duizendjes gaat.