E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #28676  door Coach
 
AfbeeldingE90’s 325ia sedan 2005
Ruim een jaar geleden heb ik deze 'moderne' BMW aangeschaft. Een 325i automaat uit 2005, dus. Prachtige kleur, zeer goed in de optisch en rijdt als een beest. Alleen.... alles is electronisch aangestuurd en eenvoudig op de stoep een beetje knutselen is er niet meer bij.
AfbeeldingDashboard E90

Nu gebeurt er dus ook waar ik al bang voor was: er zit "ergens" een storing, waardoor de auto heel slecht stationair draait. Een post op FB leverde ongeveer 500 verschillende tips op en het zijn allemaal aannemelijke oorzaken van de storing. Maar welke is het nou.
Nu ga ik dat toch op de één of andere manier laten fixen en me gelijk eens oriënteren op een E60. Dat zal mijn laatste 'nieuwe' aanschaf worden voor mijn welverdiende pensionering en die moet het dan ook voor langere tijd blijven doen. Of misschien moet ik de E90 laten maken en die "op" rijden. De E60 is van dezelfde generatie en samen met de E87 en de E90 heeft die - blijkbaar - een aantal kwalen die exemplarisch zijn voor deze generatie.
AfbeeldingE90’s 325ia sedan 2005

Als ie het goed doet is het een heerlijke, snelle en luxe auto, maar qua electronica en techniek kun je het volgens mij beter bij de E34 houden....
Laatst gewijzigd door Coach op 05 jul 2023, 04:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 #28678  door johan525
 
Als je een laptop hebt met de juiste software kun je net zoveel bij de modernere BMWs zelf doen als bij een e34 is mijn ervaring.
Sommige onderdelen voor de nieuwere wagens (o.a. de direct ingespote piezo injectoren) zijn wel bijzonder aan de prijs en aftermarket slecht tot niet verkrijgbaar.
 #28694  door Theo
 
In de titel van het onderwerp is een foutje geslopen, er staat 525i ipv 325i. Tip van Flip, uiteraard gratis.
 #28700  door Coach
 
Shit, bedankt voor de tip en inmiddels aangepast.
 #28736  door Coach
 
Inmiddels is het probleem opgelost en ben ik bijna € 1000,= armer. Na vervanging van het vacuüm ding, liep hij dus nauwelijks stationair en afgaande op de storingen volgens de uitleesapparatuur lag het vervolgens aan de LMM, bobine cilinder 5, lambdasonde, gaatje tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat en een vacuümslangetje. Allemaal laten vervangen zonder resultaat. Kreeg een tip over de disa-klep en ja, hoor, afgebroken. Vervangen en nog niet goed. De monteur werd er al helemaal hysterisch van, want die was inmiddels al weken tussendoor aan het zoeken en sleutelen, zonder resultaat. Nog een tip gekregen: er is nog een disa-klep; een kleine. En inderdaad, ook kapot en vervangen. Nog niet goed, de eerste keer, maar ineens deed ie weer normaal. Even wennen, denk ik. Nou heb ik er dus weer mee kunnen rijden en is mijn nichtje er mee naar Spanje geweest en eigenlijk vind ik 'm nu wel echt heel fijn rijden. Hij gaat als een speer, is lekker luxe en relatief zuinig. Misschien toch maar even houden.
AfbeeldingDashboard E90
 #28758  door Payne!
 
Fijn dat het nu opgelost is.
Ik rij zelf in een E93 325i met de N53 motor en die had hetzelfde probleem met raar stationair lopen.
Bleek uiteindelijk aan het cartermembraam te liggen.
Deze was helemaal vergaan.