E34Forum.nl

 #28644  door johan525
 
De zuigerveren van de M54 zijn niet perse slecht. De M54 in mijn e39 525i heeft tot 500k minimaal olie verbruikt (1l op 10-12k). Hierna is het wel meer geworden en bij flink gassen op de autobahn liep dit ook op tot 1l per 1500km.
Bij ca. 560k heb ik de hele motor onder handen genomen. Hier zijn toen 1 delige olieschraapveren in gekomen (van Mahle). Onderhand ben ik 40k verder (rij een stuk minder en is onderhand 2e/3e auto) en hoef ik tussen de beurten door (ca. 15k) geen druppel olie bij te vullen.

8 van de 12 uitlaat klepgeleiders zijn vervangen bij mij. Waarschijnlijk is dat het begin geweest van het olie verbruik. De zuigerveren waren door de aangekoekte half verbrande olie niet lekker "losjes" meer. Wat ook niet helpt. En dan is het 1+1+1.
 #28647  door danny-ex-touringE34
 
Hoor van mijn vriend/mentor ex-chef werkplaats dat de beste bmw motoren in alle motorserie toch altijd wel de
2.5-ers zijn en die halen behoorlijk hoge km-standen. Alle 'zwaardere' versies halen veelal niet die hoge km-standen zonder 'hulp'. Mijn E28b28 haalde, wel met een koprevisie(klepsteelhoejes bij 430xxx, kleppen opnieuw ingeslepen), ook de 600xxx.
Ook de jouwe, een 2.5 , valt binnen de 'juiste' categorie. Hopelijk de mijne 2.5 ook weer. Groeten, Danny
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7