E34Forum.nl

 #28622  door danny-ex-touringE34
 
Hallo allen. Zie dat er ook een sub E60 op het forum staat. Had ik bij het invullen op de sub E39 nog niet gezien.
Dan past mijn E61 toch nog wel op het E34 forum en kan ik nog blijven 'hangen' :lol: :lol: .
Heb dus nu een 523i Touring na de E39 sedan. Die is dus vanwege een ineens hoog olieverbruik aan de kant gezet.
Groeten, Danny
 #28623  door Machiel
 
Graag zelfs! Je E34 kennis en ervaring wordt zeker gewaardeerd.
 #28625  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Machiel, Dank je voor dat vertrouwen. Ik zelf denk voor inzicht/kennis meer aan Eric Epmans en Theo. En er is vast nog wel een kenner die ik nu vergeet.
Maar op een bepaalde vraag zou ik, menende kennis te hebben, wel antwoorden. Groeten, Danny
 #28652  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Allen. Ik heb niet bar veel te melden, ben wel wat aan het 'sleutelen' , maar dat is meer cosmetisch.
Wel hebben we, mijn monteur sleutelvriend en ik in zijn garage, vorige week een vaste trekhaak eronder gemonteerd.
Toch voor een vaste gekozen, omdat ik zelf bij het inparkeren, heeel zachtjes een auto met vaste trekhaak even aantikte. Dat is dan het voordeel van een vaste haak, je raakt niet direct de bumper, dus niet zo gauw schade.
Het uitzoeken van de bedrading was me wel even een ding, want had de materialenzaak ons ééntje geleverd met een schema van het het oudere type. Maar met behulp van de helplijn kwam het goed.
Kunnen we nu met de caravan op stap. Hopen op een mooi voorjaar, natuurlijk. Groeten, Danny
 #28654  door epmans
 
mooi danny!

waar gaat de sleurhut heen ?
 #28658  door danny-ex-touringE34
 
Even een proefrondje gemaakt, moest toch even naar de caravandealer en dat ging lekker. De 2.5 trok hem vlot; was natuurlijk nog niet beladen, daar merk je straks vast wel iets van.
Eind mei hier in Nederland en dan september richting Franse zuidkust via Le Vigan, waar kennissen van ons een camping runnen. Gaan we altijd even gezellig langs en ook om een paar leuke wandelingen in de Cevennen te maken.
Binnenkort wat kleine lak beschadinkjes en een bumper scheurtje aanpakken. Groeten, Danny
 #28659  door johan525
 
Fijne wagens die E61s!

Maar euh....ik mis de foto's :D
 #28675  door Coach
 
Ik begrijp hier uit, dat je dus een E61 hebt nu. Met alle perikelen rond mijn E90 ben ik me ook aan het oriënteren op een E60. Een 520 of 525i. Maar ik ken die auto's niet met al hun electronica. Nog goede tips voor me, voordat ik me serieus ga storten op deze zoektocht?
 #28682  door danny-ex-touringE34
 
Hallo Patrick. Ik heb wat 'vreemde' dingetjes gevonden bij deze auto: er zit geen directe oliepeilstok bij de motor(N52). Oliepeil peil je via de elektronische knop en die werkt pas als je eerst zo'n 10 km hebt gereden(volgens het boekje; ga morgen kijken of je die ook bij koude motor kunt oproepen).
Wat ik nog irritanter vind, is dat er geen watertemp.-meter in de klokkenwinkel aanwezig is. Aan de rand van de toerenteller zitten op bij de 6 een oranje led (temp wordt hoger dan ... en bij de 7 een rode (te heet).
Ik ga een water temperatuurmeter inbouwen, want met de caravan erachter vind ik het belangrijk om te zien dat de temp toch wat hoger oploopt dan wenselijk. Weet nog niet welke, want er schijnt een module te koop te zijn die in de opd past en via een app en bluetooth de temp op je telefoon weergeeft. Dat is de eenvoudigste manier; bij de andere meters moet je meer aansluiten.
Heb je een E60/61 met een N52 motor, dan wil de pakking van het kleppendeksel wel gaan zweten/lekken. Het vervangen is een hele pittige klus: niet alleen tig boutjes los, die ook allemaal vernieuwen (à €30) en nauwkeurig met de juiste nm vastzetten ! (youtube geeft goed info hoe) Anderhalf à 2 uur ben je er zo mee zoet. Bij de m-motoren heb heb je deze 'ongemakken' niet.
Voor de rest bevalt, is rijdt, de auto fijn. Groeten, Danny