Laat ik eens wat over mijn kameraad vertellen, de hobby is weer eens uit de hand gelopen...
Na de aanschaf en het op motorkenteken zetten van de MB-8 ben ik op zijn Hollands los gegaan op Marktplaats en Facebook Marketplace, het leek wel of ik wat in te halen had of zo, alsof ik een soort schade aan het inhalen ben, ik kan het niet helemaal plaatsen. 54 jaar en helemaal gek van een tienerbrommer, wat is dat toch?
Anyway...
Ik begon met een standaard 80cc met 18mm carburateur en originele uitlaat, daarmee kon je voor de wind raak en mis de 80 aantikken, frustrerend genoeg was dat vaak 79 en dat zinde me helemaal niks.
Vroeger toen ik 17 was reed ik met een Spaanse Autisa cilinder en reed daarmee altijd 100 à 105, die moest er dus komen. Ding opgesnort, ouwe zuiger erin, rammelen als een gek en niet harder dan 90, wegwezen ermee. Nieuwe 110cc cilinder gekocht, 24 millimeter Mikuni, andere ontsteking, 4 kleps membraan, ander vertanding en een snelle uitlaat et voila we gingen voor de wind 100. Na een tijdje vroeg ik me af of dit het nou was en liep op Marktplaats tegen een 125cc Athena cilinder aan (100 eurootjes maar) en die zit er nu op. Vorige week de 110 aangetikt en hij loopt eigenlijk best naar mijn zin.
Uitgesleuteld nu... stom.
Als ik nu in mijn 'werkplaats' kijk zie ik liggen: drie cilinders met zuigers, 3 uitlaten, 2 carburateurs, 2 membranen, een berg sproeiers, pakkingen, tandwielen en allerlei andere rotzooi, het ligt werkelijk overal, om gek van te worden.
Het grappige is wel dat ik al vrij snel mijn overbuurman aanstak met mijn manie en die heeft nu een witte MB-8 en zit met dezelfde bende in zijn schuur. Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.