E34Forum.nl

 #28345  door Ruud
 
Nou is het met dit weer niet heel erg raar natuurlijk, maar ik heb wel het idee dat ik redelijk wat vocht in de auto heb.
Omdat ik de opbrengst van de kachelaanjager niet super vind ga ik zaterdag sowieso even het interieur filter vervangen, dat kan nooit kwaad.
ZIjn er dingen die ik makkelijk even kan controleren? Bijvoorbeeld de afwatering van de airco? Geen idee of die een beetje toegankelijk is en waar die zit?
En de afwatering van het dubbele dak?
En zijn er nog andere dingen die ik ff kan controleren?

MVG, Ruud
 #28346  door johan525
 
Join the club :cry:

Zonnedak en de afwatering daarvan is altijd een verdachte van lekkage. Die komen in de dorpels uit. Als er een breuk/barstje ergens is zul je in het traject daarvan druppels vinden. Verder is bij een auto van die leeftijd elke doorvoer die met een rubber is afgedicht verdacht.

De airco afwatering kan, maar ken ik niet als bekende lekkage. Die komt volgens mij uit onder het begin van de middenconsole. Als deze lek is zou ik verwachten dat er druppels lekken via de bovenkant van het tappijt op die plek.

Mijn auto (sedan zonder zonnedak) heeft in ieder geval 2 lekkages 1 van het kofferbakrubber (zag een mooi water spoor toen het vroor) en via het shutboard. Volgens mij bij een kabeldoorvoer. Ik moet nog even goed kijken waar precies. Als ik de auto was zie ik op het afdekpaneel onder het dashboard aan de bestuurderskant de druppels omlaag vallen. Interieur gaat er denk ik toch uit in het voorjaar vanwege laswerkzaamheden...dan zal ik het dan wel tegenkomen.
 #28347  door Machiel
 
Bij mij moet ook altijd de airco aan als het regent. Anders gegarandeerd beslagen ruiten. Ik heb geen schuifdak en voel ook nergens natte plekken in het interieur.

Mijn indruk is dat de ventilatie binnen in een E34 gewoon niet zo goed (meer) is. De ventilator op standje vier hoor je echt wel zijn best doen, maar de luchtstroom uit de roosters is niet echt hard. Hans Klok zou er in ieder geval geen genoegen mee nemen bij een optreden. :lol:
 #28348  door Ruud
 
Ik heb vanmiddag even het filter vervangen. Dat was vies, maar zeker niet super vies.
Nu even kijken of dit wat gaat schelen. Ik bedacht me trouwens wel dat ik veel korte stukje rij, dat gaat voor het opdrogen van de auto ook niet echt helpen natuurlijk ;)

MVG, Ruud
 #28352  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Ooit een lekkage bij onze touring kwam van de voorrruit. Door roestvorming werd de kit weggedrukt en lekte het links boven vanuit de hoek en de stijl naar het midden. Ook rechts begon het vanuit de bovenhoek. Raamlijst eraf en met raamkit de glasrand ingesmeerd(met een ijscostokje), ook van binnenuit gekit. Was een jaarje goed, uiteindelijk een nieuwe ruit( kwam mooi uit: ster door een steen). Controle op het doorvoorrubber links onder de paravaan bij de wissermotor (die mogelijk demonteren voor meer ruimte). Bij mij was de kracht uit het rubber en stond 'open' rond de kabelboom. Met een kitspuit gedicht.
Een touring heeft naar mijn idee iets meer vocht binnen vanwege de grotere binnenruimte, maar dat is misschien subjectief. Groeten, Danny
 #28383  door epmans
 
het tapijt in de e34 is heel erg dik. Als je een lekkage verhelpt, is dat nog lang niet uit het tapijt.

ik wil je toch wel aanraden de instapstrips over het tapijt even te verwijderen zodat je met een hand onder het tapijt kunt voelen.

andere plaatsen van inkomend vocht kan uiteraard de bodem zijn. met name onder de speaker/ hoek met voorscherm.
voeten achterpassagiers staan op een soort ronde dop met een doorsnee van plm 20 cm. die heb ik ook al eens vervangen.
en dan nog een horror plaats is waar de verwarming aan het schutbord zit. Die zou ik pas als allerlaatste checken :cry:

trek nog ff de bankzitting weg. waar het gordelslot is bevestigd is een open verbinding naar buiten. maar of hier vocht naar binnenkomt, had je denk ik al wel gemerkt.
ik heb met een demontage ook als eens gehad dat de c style/ gordelbevestiging (touring dus) 1 kant heel nat en dus flink verrot was terwijl deze auto geen schuifdak had. bijzondere plaats dus.

sorry allemaal horror.
 #28384  door Ruud
 
Kijk, dat zijn duidelijke tips!
Daar ga ik zeker even een keer naar kijken allemaal!
Thanks!

Mvg, Ruud