E34Forum.nl

 #28092  door JACKAL
 
mede-enthousiastelingen,

Misschien dat dit topic ergens op dit forum al eens behandeld is maar ik kan het niet vinden.

Van mijn '92 E34 loopt de rechter ruitenwisserarm tegen de motorkap aan. Dit is een typisch E34 kwaaltje.
Een mogelijkheid is het vervangen van het hele armsysteem maar dan betaal je rond de 500 voor een nieuwe.
Heeft iemand andere opties om het kwaaltje te verhelpen?

Alvast bedankt voor je reactie,

Jan.
 #28095  door danny-ex-touringE34
 
Hoi, neem contact op met Epmans. Die heeft gereviseerde mechanieken. Als hij ze niet meer heeft, heb ik nog wel een ander adres.
Misschien eerst een controle op de slijtage van de (midden)as en de lagerbusjes. Bij de 'revisie' die ik toen heb uitgevoerd, heb ik de lagerbusjes eerst 180 graden gedraaid( gemerkt met een krasje op de rand, eruitgedrukt en toen 180* gedraaid) en samen met een nauwelijks ingesleten 'nieuw' asje van een sloper gemonteerd.
Ander punt is dat het mechaniek HEEL moeilijk te verwijderen is vanwege de fan-motor. Wat ik toen gedaan heb is gewoon een sleuf naar voren gefreesd, zodat dat asje daar door kon. Later van dun blik een overlap gemaakt en die erin geplakt met ijzerlijm. (heb eventueel zo'n stukje nog wel). Het oude stukje er met 4 puntjes inlassen kan misschien ook.
Bij het demonteren heb ik wel de elektromotor los gemaakt; geeft meer ruimte.
Heb gezien dat mijn foto's in het door Machiel door verwezen post verdwenen zijn. Succes. Groeten, Danny