E34Forum.nl

 #27585  door Coach
 
Sinds een paar dagen een raar verschijnsel. Als ik een langere rit maakt, gaat de dashboard verlichting knipperen als ik de richtingaanwijzer gebruik. De verlichting van de tellerbak gaat zelfs op het moment dat ik de RAW hendel naar beneden druk even uit.
De dynamo heb ik gemeten op de accu en die geeft 14 volt. Iemand enig idee waar dat vandaan kan komen? De RAW hendel zelf? Het tevens de BC schakelaar, dus dat zou wel slecht uitkomen.
 #27589  door 6eamer
 
Hoi, ik zou als eerste de (massa)lamp connecties van de knipperlichtjes zelf controleren. Bij een Renault meegemaakt dat bij het gebruik van de rechterknipperlicht de cruisecontrol uitviel en dat bleek door slechte massa in het rechterachterknipperlicht te komen. Succes!
 #27590  door Machiel
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk opgelost door een nieuwe dimmer te plaatsen. Dus de schakelaar met dat wieltje waarmee je de helderheid van de dashboardverlichting kun regelen. Sindsdien nooit meer last van gehad.

Daarvoor heb ik twee keer een gebruikte geplaatst en eentje een keer opengemaakt en goed schoongemaakt van binnen, maar dat hielp niet echt. Zo'n nieuwe is echt van beduidend betere kwaliteit. Dat voel je als je aan het wieltje draait; dat gaat veel zwaarder en dat is goed. Er moet een beetje druk staan op het pinnetje in de potmeter dat op het koperen plaatje drukt.

Gewoon bij de dealer besteld; was iets van vier of vijf tientjes.
 #27591  door Theo
 
Misschien heb ik mijn (goedwerkende) dimmertje nog in de verzamelbak liggen, die wil ik wel in een enveloppe naar Woudrichem sturen, kun je effe wat klooien. Is dat wat?
 #27598  door Coach
 
Theo schreef: 02 okt 2020, 10:45 Misschien heb ik mijn (goedwerkende) dimmertje nog in de verzamelbak liggen, die wil ik wel in een enveloppe naar Woudrichem sturen, kun je effe wat klooien. Is dat wat?
Het dimmertje bleek inderdaad het probleem te zijn, Theo. Ik heb nu mijn laatste gebruikt, dus als je die van jou wilt verpatsen, dan graag!