E34Forum.nl

 #27470  door P.K.
 
Theo schreef: 28 jul 2020, 06:20 Leuk verhaal zeg! Dit vind ik nou de leukste manier van autorijden, gewoon lekker low budget maar toch alles beter en meer naar je zin maken dan het al was.
Ja inderdaad, en ik heb ook altijd de neiging om een auto echt mijn auto te maken. Als ik een auto koop en er vervolgens niks aan doe wat betreft uiterlijk voelt het ook niet meteen als mijn auto.
Deze E39 is ook dankzij de dikke velgen veranderd van een handige 'tijdelijke' woon werk auto naar een waar ik ook trots op kan zijn.
Tevens kan ik weer mooi leren van de techniek die een E39 te bieden heeft.
dannytouringE34 schreef: 29 jul 2020, 10:06 Mooi foto's erbij, zo leukt dat de post mooi op. Ga toch maar kijken of ik bij mijn post nog wat foto's kan bijvoegen. Heb ook al wat dingetjes kunnen doen. Groeten, Danny
Mooi man, ben benieuwd wat je plannen zijn. Waarom heb je trouwens wintervelgen als zomervelgen en andersom? En hoort er ook niet een facelift stuur in? Als het goed is past een mooi E46 sportstuur ook in je E39.
Zo'n facelift E39 is wel mooi en biedt ook veel extra mogelijkheden ten opzichte van een pre facelift.
Zo kan er net zoals je huidige setup een android radio in met bluetooth en allerlei apps waaronder Google Maps, en i-Bus. Daarmee kan je bepaalde functies coderen (redelijk simpel) zoals coming home lights, us lights etc. Ook de verdere status van je auto kan daarop weergegeven worden.

Maar goed ik drijf weer door denk ik..

Heb gisteren voor mijn E39 een nieuwe bumperbalk gehaald. Was eigenlijk op zoek naar een complete bumper in oxfordgrün maar die was gewoon niet te vinden ook al zijn er heel veel van die dingen gemaakt..
Dus de balk maar overgezet, zie hier het verschil. Links is krom, rechts is goed.

Afbeelding

Halverwege..

Afbeelding

En het resultaat:
Afbeelding

Stukken beter. Nu sluit de motorkap ook weer fatsoenlijk zonder 'm dicht hoeven te slaan. Moest eerder ook 2x aan de motorkap hendel trekken om 'm open te krijgen, nu gaat het moeiteloos.
 #27471  door danny-ex-touringE34
 
edit P.K.: "" Mooi man, ben benieuwd wat je plannen zijn. Waarom heb je trouwens wintervelgen als zomervelgen en andersom? En hoort er ook niet een facelift stuur in? Als het goed is past een mooi E46 sportstuur ook in je E39. "".

Hoi. Hebben de auto net 2 maand, dus eerst eraan wennen (van h-bak naar automaat; went snel trouwens).
Eerst die kleine roestplek wegwerken. Heb intussen een 2e hands westfalia trekhaak kunnen scoren en die zit er net onder. Verder nog niet nagedacht over: wat wil ik upgraden, vind de auto zoals die er nu bijstaat goed. Zijn wel wat kleine cosmetische dingen die ik wil aanpakken: het water dat in het tankbakje blijft staan, micro kofferbak ontgrendeling werkt vaak niet, koplampsproeiers slangetjes niet aangesloten, wat randroestplekjes of kleine lakbeschadigingen kofferbak en de deuren bijwerken, Instaplijsten wat beschadigd, dus die vervangen.
Airco werkt goed, maar fan draait niet. Dus die moet vervangen worden. Het ligt aan de fanmotor, want die draait niet als ik er stroom op de stekker zet.
Wat betreft het stuurwiel, het E46 type vind ik niet mooi.
Navigatie ga ik niet upgraden, want het bevalt me niks dat de plek zo laag in de middenconsole zit. Voorlopig gewoon m'n TomTom erin (nog niet op de foto), lekker in het zichtveld tegen de voorruit; heb al iets gemaakt/aangepast zodat de zuignapschijf met een beugel in de luchtsleuf geklemd wordt. Moet alleen de stroomdraad dan nog wegwerken, die wil ik niet over het dashboard laten lopen.
De bandenset: wij kochten de auto zo met deze dubbele bandenset, beide sets met veel profiel. De winterset, wel met het wintersymbool, is eigenlijk een 4 seizoenen 17 inch band, de zomerset 16inch. Dat laat ik zo tot de slijtage vervangingsmogelijkheid biedt. Groeten, Danny
 #27473  door P.K.
 
Duidelijk.
dannytouringE34 schreef: 30 jul 2020, 00:52 koplampsproeiers slangetjes niet aangesloten
Zit je pomp wel aangesloten? Onderdeel van je 'intensive cleaning' systeem namelijk. Daarvoor heb je ook een knopje aan de zijkant van je pookje.
Sommigen halen dat er tussen weg omdat je vers gepoetste auto opeens weer onder de vloeistof kan zitten als je een keer je ruitensproeiers gebruikt..
dannytouringE34 schreef: 30 jul 2020, 00:52 het water dat in het tankbakje blijft staan
Dit is gewoon een ontwerpfout, heeft iedere E39 last van, het vogelbadje achter de tankklep.
Goed in de wax zetten zodat het water minder makkelijk blijft liggen.
 #27476  door danny-ex-touringE34
 
edit P.K. "" vogelbadje "" :lol: :lol: .
Om het water dwars te zitten intussen een aantal lagen wax aangebracht. Wil niet zo lekker vloeien als loop Tectyl vind ik; maar kijken hoe het invloed heeft op het '" vogelbadje".
Afbeelding

Intussen de TomTom maar eens geplaatst op de plaats in mijn zichtveld; allen de stroomkabel nog uit het zicht aanleggen. Langs de voorruit maar eens proberen.
Afbeelding
Groeten, Danny
 #27477  door P.K.
 
Vind het knap dat je anno 2020 nog kunt werken met een TomTom zo aan het eindje van de dashboard geplakt.
Ik kan er niet mee overweg. Maar goed die ik gebruikte had oude kaarten en trage software.
Ik leg mijn telefoon gewoon achter de versnellingspook, google maps aan en klaar.

Daarom lijkt mij dit ook wel een gave upgrade: https://e39source.com/archives/5050
Draadloos je telefoon kunnen opladen.

Ik heb trouwens voor mijn E39 een nieuwe koppeling besteld want na een dagje Den Haag merkte ik wel dat het nogal irritant is in de 'file'. Sowieso duurt het terugschakelen te lang.
Ook meteen nieuwe moeren voor de uitlaat meebesteld en een nieuwe uitlaatmof na de katalysator. Ben ik ook mooi van het lek af.
 #27478  door danny-ex-touringE34
 
Vind ik ook wel :lol: :lol: , apparaat is van 2010 ! en is nog nooit ge-update, want voor een update moet ik per jaar zo'n €45 betalen. En zoveel is er niet(voor mij) onderweg veranderd. De zuignap was gescheurd, verwijderd en een haakse beugel genomen, erop geschroefd en die in stevig foamrubber in de luchtopening gepropt. Zit voorlopig goed genoeg.
Omdat ik lid van de vrekkenclub ben :lol: :lol: , heb ik een prepaid telefoonkaart en dan vreet googlemaps kostbare data. En zou ik een houder weer hoog op het dashboard willen vanwege het blikveld.
Wax goed laten indikken en misschien nog een paar lagen erop zodat het vlak met die buitenrand komt te liggen.
Heb ook een lastig probleempje: de interieur fan valt zo-nu-en-dan uit: tikje tegen het stekkertje en hij doet het weer. Maar heb ik de bekapping er weer netjes voor, even later weer uit, tikje en hij doet het weer. Zit het nu in de aansluitstekker van het kachelelement of is het een 'wakkel' contact in het stekkertje. Voorlopig de bekapping er maat niet voor, kan ik er zo bij.
Afbeelding

Groeten, Danny
 #27479  door Theo
 
Die stekker zit op de 'egel', de weerstand die de draaisnelheid van de blowermotor regelt. Die weerstanden gaan vaak stuk, ik zou op zoek gaan naar een ander.

Zie ook hier:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27480  door P.K.
 
Precies, kachelweerstand wisselen.
Even de blower aan en aan die stekker zitten om te kijken of het daar niet in zit.

De nieuwe is ook volgens mij een geupgrade variant met meer staafjes die langer mee gaat.
 #27481  door epmans
 
dannytouringE34 schreef: 04 aug 2020, 10:31 Vind ik ook wel :lol: :lol: , apparaat is van 2010 ! en is nog nooit ge-update, want voor een update moet ik per jaar zo'n €45 betalen. En zoveel is er niet(voor mij) onderweg veranderd. De zuignap was gescheurd, verwijderd en een haakse beugel genomen, erop geschroefd en die in stevig foamrubber in de luchtopening gepropt. Zit voorlopig goed genoeg.
Omdat ik lid van de vrekkenclub ben :lol: :lol: , heb ik een prepaid telefoonkaart en dan vreet googlemaps kostbare data. En zou ik een houder weer hoog op het dashboard willen vanwege het blikveld.
en zodoende heb je ook wel flink omgereden omdat wegen veranderd zijn! :lol:
 #27482  door Theo
 
Ik heb pas geleden een nieuwe Tomtom gekocht, omdat ik zo'n ding aan het raam ook nog altijd het prettigst vind. Met een telefoon hoor je te bellen, ik gebruik Maps alleen in nood.

Mijn drie ouwe Tomtom's werkten niet goed meer na de zogenaamde 'roll over' van 7 april 2019. Ze kunnen slecht satellieten vinden en update's kosten inderdaad een vermogen.

Ik had nog een Freebees pas liggen met ongeveer 150 euro erop en moest iets van 55 cent bijbetalen ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7