E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27154  door Gert
 
Intussen weer vlotter perikelen. Steeds vaker ging ze op 'leeg' staan, lastig en op een gegeven moment irritant genoeg om er toch maar weer eens in te duiken.
Van Ivo had ik ooit een oude vlotter van een diesel gekregen, maar in principe maakt dat niet uit, ze werken hetzelfde. Ik dacht van 2 halve weer 1 werkende te maken.
Afbeelding
Uiteindelijk werkte het wel, maar minder prettig is het dat een M5 een andere vlotter heeft. De vlotter van een M5 is 1 tot 2 centimeter langer dan van een diesel, zucht.

Als ik even snuffel op de ETK, dan zou de vlotter van een andere benzine E34 (en E32) wel moeten werken.

Nou ja, pech dan. Ik heb nog wel een poging gedaan om de originele vlotter te fixen en vanavond leek ze het te blijven doen.
We wachten af.
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 #27157  door epmans
 
ligt bij mij waarschijnlijk voor het grijpen.
is die voor M5 misschien iets anders omdat die ook (als enige e34) een andere tank heeft??
 #27273  door Gert
 
Weer een jaar APK. Meteen drijfstanglagers laten doen, dat was tenslotte al weer 90.000 km geleden. Staat nu +355.000 op de klok :D
Remschijven achter waren ook te dun, dus die zijn nu weer vers.

Ik zag nog wel dat de vlotter niet doet wat ik graag wil. Dus Erik, als jij een passende vlotter hebt, welke het goed doet, dan hou ik me aanbevolen.
 #27469  door Gert
 
Nou, door de zure appel heen gebeten en toch maar een nieuwe vlotter gescoord.
Zodra ik die had meteen vergeleken en deze nieuwe is inderdaad net even langer dan die andere gebruikte vlotter die ik hier heb.
Nu nog even de tank leeg rijden en wisselen. Maar dat mag geen probleem zijn.
 #27488  door johan525
 
Hoe zagen de drijfstanglagers eruit? De s38 staat toch niet bekend als drijfstanglager vreter zoals de s54?
 #27503  door Gert
 
johan525 schreef: 06 aug 2020, 14:45 Hoe zagen de drijfstanglagers eruit? De s38 staat toch niet bekend als drijfstanglager vreter zoals de s54?
Geen idee van de S54, wel van de B38. Die staat niet bekend om haar stabiele drijfstanglagers.
De lagers welke er uitkwamen waren overigens wel aan slijtage onderhevig, maar er was nog geen paniek. Dat was de vorige keer wel anders.

Maar goed, ik ben nu eenmaal graag van het voorkomen waar het kan. Zeker met een sportieve motor. Dus voor mij regelmatig klepspeling nakijken, lagers vervangen en tevens de injectoren. Die staan bij mij ook op het staatje van slijtageonderdeel.
 #27510  door Gert
 
Nou, dat is weer jammer, de nieuwe vlotter lost het probleem niet op! Dus het zit in de tellerbak, metertje zelf of de bedrading.

Ik kan me nog het vorige elektronische probleem herinneren van de snelheidsmeter. Deze nokte ermee zodra de buitentemperatuur tussen de 0 en 5 graden was EN het regende....pfff. Uiteindelijk een nieuwe draad getrokken van pulsgever naar de stekker van de tellerbak, toen was het over.

Afijn, weer wat te doen dus.
 #27513  door Gert
 
Gisteravond de tellerbak verwisseld. Heel handig: voordat ik de tellerbak in de auto zet, eerst even alle lampjes nakijken. Alles werkend gemaakt en nu de bak in de auto zit, is er alsnog 1 lampie stuk. Dus de rechterkant van de bak is donker... zucht.
 #27514  door Machiel
 
Tijdje terug ook gehad. Erg ambetant inderdaad.

Kan jouw tellerbak eruit zonder het stuur en de airbag te demonteren?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12