Theo schreef: ↑05 jul 2020, 09:15
En aangezien die dingen eigenlijk nooit stuk gaan, dan is een goeie tweedehands bij Ep vandaan ook een prima optie lijkt mij
Mwah zowel bij de E30 als dus de E34 stuk gegaan. De 2dehands vervanger die ik had aangeschaft zou ook een goede moeten zijn, maar niet dus.
Beste is dan een nieuwe.
Het probleem met de remleiding aansluiting op de nieuwe topran was ook zo opgelost. Bij de automaterialen winkel stukje koperen leiding gehaald met aan 1 kant een m10 aansluiting voor op de ABS pomp, en aan de andere kant M12 voor op de hoofdremcilinder.
De E34 had ook als eer om als eerste de nieuwe brug op te mogen.
Eigen eazybleed achtig systeem aangesloten op 't reservoir en onder de auto de ontluchtingsnippels open kunnen draaien voor 't ontluchten. Wat een gemak.
Aan de achterzijde kwam de remvloeistof en lucht er met mach 2 uitzetten dus het werkte eindelijk weer mee.
Ook met de motor aan heb ik nu weer remdruk, dus dat probleem is eindelijk opgelost.
ABS doet nog niks, maar dat kan mij op 't moment weinig schelen.
Volgende week donderdag mag de E34 voor de apk. Enige afkeurpunt was een brandstofleiding voor de ontluchting/retour.
Kon er met de brug nu zelf even goed inspecteren, en het is duidelijk geen twijfelgevalletje..
En van dichtbij is het helemaal duidelijk
Heb gevraagd aan de garage waar ik 'm breng voor de apk of ze daar een nieuw stukje tussen kunnen zetten.
Later maar eens zelf vervangen voor een koperen leiding o.i.d.
De E39 doet het ook weer trouwens. Na horror verhalen over kapotte vliegwielen etc bleek het een kapotte bougie van 1,5 maand oud te zijn waardoor de hele auto trilde.
Gaat nu weer heerlijk vooruit, dus heb 'm gisteren getrakteerd op een oliebeurtje en vandaag even gewassen.