Ik heb net besteld:
- 2 nieuwe B6 Bilstein dempers voor voor.
- een H&R Verlaging set, nummer: 29888-1, blijkbaar gemaakt voor tourings met NIVO.
- 11 delig voorophanging set met nieuwe armen en etc.
- 2 Nieuwe veerbollen voor achter.
- Spring compressors.
- En een stuurkogeltrekker.
Ook vorig weekend een mooie Stahlwille doppenset opgehaald waar ik erg blij mee ben.
Kijken of ik snel alles kan vervangen, hopelijk zie ik een goed verschil.
Verkoop van de 518 is nog gaand, hopelijk verkoop ik de auto snel, verdien ik tenminste deze onderdelen terug.
Het enige waar ik bang voor ben is de retaining nut van da schokbreker aan de voorkant, en het vervangen van de veren achter.
Misschien laat ik de achter veren nog tijdelijk zitten, ik vind niet echt dat het ontzettend hoog staat, en ik heb gehoord dat het best een gedoe is met de niveau regeling. Voor vindt ik de auto toch echt te hoog staan, en ik dacht ach als ik het toch uit elkaar trek...
Voor de rest ben ik eigenlijk ontzettend blij met de auto, de cruise controle is een blessing, en de automaat betekent dat ik lekker etent door kan rijden - Misschien niet belangrijk voor de meeste Nederlanders, maar toch erg handig voor mij. Ook zat ik te denken om cupholders te kopen uit Nieuw Zeeland.
https://www.bmwcupholder.com/ Vroeger woonde ik om de hoek, niet tien minuten rijden vandaan van die kerel, en nu moet ik het de halve wereld over laten sturen.
Wel op de lijst van extra problemen,-
- Het lichtje van de toerenteller doet het niet.
- Achter doen de ruitensproeiers niks - ik hoor de motor gaan, en de sproeier komt uit de klep, maar de sproeier blijft hangen en gaat niet terug. Als ik op de sproeier druk komt het water er uit, dus het moet ergens klem blijven zitten
- Het achter raam valt naar beneden.
- Een beetje roest begint bij de bodem van de voordeuren.
Helaas geen fotos deze update, volgende keer hoop ik genoeg fotos te nemen als alles is vervangen, maar ben ik soms wel te lui voor.
Iedereen bedankt voor de help! Hopelijk hoef ik nog niet te kijken naar de achterschokbrekers om te vervangen, dus we zien eerst wat dit doet en daarna misschien ook vervangen.
Als jullie nog wat zien kwa mijn Nederlands wat fout is zeg het maar hoor, ik hoor het graag als er wat is.