Dussss.. Ondertussen de desbetreffende zetel afgehaald in Hannover, deze zag er TE goed uit om te laten staan. Zie onderstaande foto's.
De zetel is dus van juli 1989, een dik jaar ouder dan die van mij.
Vrij snel enkele verschillen gezien tussen de 2 zetels E32 <-> E34.
De zetel van de E32 heeft onderaan de zijkant nog een extra afscherming.
En de kappen, achterop de zetels zijn verschillend. Zie de aftekening van de oude kap op de E32-zetel.
De rugleuning is in zijn geheel een goede cm dikker.. Op zich geen probleem enkel verschillend met de passagierszetel welke ik niet heb en ga verwisselen.
Daarna alle aansluitingen onderaan de zetels vergeleken en deze leken op het eerste zicht hetzelfde, alles zou dus moeten passen.
De 3 rechtse stekkers, die op de computer onderaan de zetel worden aangesloten, passen maar heb de pinnetjes (verbindingen) niet 1/1 gecontroleerd.
Bij de linkse stekker (die op de losse kabelboom van de zetel komt voor de zetelverwarming en de lende ondersteuning) zag ik wel een verschil!
De stekker van de E32 zetel heeft 1 pinnetje meer dan de steker van de kabelboom van de wagen.
Kabelboom auto.
Stekker E32-zetel.
Dan toch maar alles verder aangesloten en gemonteerd om te kijken wat er van zou komen.
Conclusie:
Het instellen van de zetel functioneert volledig, alsook de memory functie van de zetels!
Zetelverwarming functioneert ook.
Maar de memory functie van beide spiegels werkt niet meer, alsook de elektrische spiegels zelf werken helemaal niet meer.
En de lende ondersteuning werkt dus ook niet, wat zou kunnen komen door die ontbrekende verbinding?!
-> Als ik de elektrische schema's van de E34 535i uit 1988 opzoek, vind ik ook niets terug over de 'lumbar support'. Bestond dit toen wel al?
Heb me verder nog niet verdiept in de el. schema's om te achterhalen wat de juiste verschillen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
JerunK schreef:Toen ik nog e34 reed, heb ik één op één stoelen in dezelfde stoffering en kleur van een 735i, compleet met middenconsole en bijbehorende ventilatietunnel tussen de stoelen overgebouwd in mijn 525i touring. Ook de stoelverwarming en electrische lendensteun (na leggen van wat bedrading) was feitelijk plug and play. Oftewel: past gewoon.
Welke bekabeling heb jij bij moeten leggen?