E34Forum.nl

Plaats hier leuke foto of video's van E34.
 #25321  door Ruck

Jgpeggeman schreef:ik vind hem in het groen ook mooi (ook als hou ik om historische redenen niet meer van groene e34's)

Beetje dimmen hè :lol:

Is toch ook een beetje een icoon van het forum die GreenHornet 8-)
 #25322  door danny-ex-touringE34

"" Is toch ook een beetje een icoon van het forum die GreenHornet 8-) "" . Vind dat 'Green' de mooiste kleur voor de E34, dus gaat voor mij op.
Groeten, Danny
 #25326  door Coach

En met een zo goed als perfect uitgeruste cockpit is het toch een auto om nooit meer weg te doen.

Afbeelding
Afbeelding
 #25327  door Jgpeggeman

mooi al die werkende lampjes...

(en ook mooi dat er tijdscorrect word gerookt in de auto)
 #25328  door Coach

Jgpeggeman schreef:(en ook mooi dat er tijdscorrect word gerookt in de auto)
1995: toen je nog gewoon mocht roken in je eigen huis en auto... en niet als een paria verjaagd werd naar duistere en ongure hoekjes van de samenleving.
Gelukkig wordt binnenkort ook het drinken van alcohol in horeca en op straat verboden. Dan zal de wereld er een stuk beter aan toe zijn.
 #25337  door Ruck

:lol: :lol: :lol:
--------------------------------
Ziet er goed uit zn werkend dashboard!

Die lampjes? Van het bedieningspaneel(verwarming + computervoor tijd & datum)
Waar kan ik die vinden en zijn het allen dezelfde?
 #25339  door Coach

Ruck schreef: Die lampjes? Van het bedieningspaneel(verwarming + computervoor tijd & datum)
Waar kan ik die vinden en zijn het allen dezelfde?
Dat zijn twee verschillende lampjes. Steeklampjes van 1,5 watt voor het bedieningspaneel en 10 watt steeklampen voor de computer.

https://www.cheaptech.nl/myxl-10-stks-2 ... ble.Google" onclick="window.open(this.href);return false;

https://masta.nl/insteeklampjes.html?gc ... gJVN_D_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
 #25559  door Coach

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De AE koplampen zijn er weer uit om plaats te maken voor originele koplampen. Nu is alles weer origineel aan de auto en nu is even de vraag wat ik er mee ga doen. Verkopen is geen optie; daar is ie te mooi voor. Maar er mee rijden vind ik eigenlijk ook zonde; daar is ie ook te mooi voor. Rij er nu een paar weken in rond, maar ben eigenlijk bang dat er iemand tegen aan rijdt of er iets anders gebeurt. Dus vanmiddag tijdens het knutselen had ik bedacht, dat ik 'm weer ga stallen en flink ga potten voor een paar grote klussen. Allereerst de auto helemaal strak laten maken en plekjes bij laten spuiten. Een vriend van mij is schadehersteller en met hem kan ik waarschijnlijk wel een mooie prijs afspreken. Vooral als het niet in een week af hoeft. Daarnaast denk ik er over om 'm te laten swappen naar een M30 blok. Heb alleen nog geen idee hoe duur die zijn, maar er zijn vast wel E34 bezitters die het wel weten. Het huidige M50 blok zou dan in de Touring kunnen. Dat zullen 'projecten' worden voor langere tijd, maar nu we de luxe van een loods hebben, hoeven we ook niet echt te haasten. De E46 kan dan naast de E39 als daily gebruikt worden.
 #25560  door Theo

Coach schreef: Daarnaast denk ik er over om 'm te laten swappen naar een M30 blok. Heb alleen nog geen idee hoe duur die zijn, maar er zijn vast wel E34 bezitters die het wel weten.
Mijn advies: doe het niet.

Een M30 is een leuke brute motor, maar kan qua 'laufkultur' niet in de schaduw staan van een M50 of nieuwer. Zoals bekend heb ik mijn 525i omgebouwd naar 535i en ik ben er 'matig gelukkig'mee. Op het circuit en met een beetje driften en knallen is het zeker een leukere auto, je hebt gewoon meer power, maar als je dan rustig naar huis wil zoeven mis je het comfort van een stille M50. Het tikt en ratelt en lustig op los, dat mag je allemaal gaan bedekken met de mantel der M30-liefde.

Bij BMW zijn ze niet voor niks overgegaan op modernere motoren, een M30 is gewoon niet meer van deze tijd. Als je echt iets leuks wil (laten) inbouwen, ga dan voor een M54B30, ofwel de motor uit een E39 530i. Dan heb je het beste van twee werelden: net zoveel power als een M30B35 en het comfort van een M50.
 #25561  door Coach

Goed advies, Theo, bedankt. Ervaringsdeskundige, dus een waardevol advies. De M54B30 motoren zullen - denk ik - wel heel prijzig zijn.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58