E34Forum.nl

 #23339  door Coach
 
Ik heb een complete set electrische achterramen liggen, met kabelboom, schakelaars en module. Die wil ik in gaan (laten) bouwen bij de Green Hornet. Paar vraagjes.
Aangezien er bijvoorbeeld ook al een kabelboom in ligt voor de cruise control, kan het dan zijn dat de electrische ramen ook voorbereid zijn? Als dat zo is, waar kan ik dat dan aan zien?
Mocht dat niet zo zijn, dan moet ik de hele kabelboom er ook in leggen. Moet daarvoor het hele interieur er uit?
Is het qua ramen zo, dat ik de huidige ramen over kan zetten op het electrische mechanisme?
 #23340  door martijn76
 
Allen ervaring met een e30, maar zal bij een e34 niet veel anders zijn.
Bij de latere types zat de voorbereiding in de B stijl, net onder het tapijt, kwestie van het mechaniek monteren en aansluiten.
Zit de voorbereiding er niet dan een voorstoel en middenconsole, onderkant van het dash eruit en de kabelboom vervangen.
Het raam is niks anders, die blijft zitten (wel even vastplakken als je bezig bent).
 #23347  door Theo
 
Ik moest bij mijn auto twee draadbomen in de achterdeuren leggen. De bestaande gingen eruit en de twee met stekkers voor electrische ramen gingen erin. Inderdaad in de B-stijl aan te stekkeren. Qua draadboom heb ik de meest uitgebreide in de auto liggen, maar electrische ramen achterin was niet voorbereid.

Uiteindelijk heb er nu trouwens slingers in zitten achterin, maar dat is een heel lang en ellendig verhaal...
 #23352  door epmans
 
je zou eerst eens kunnen kijken onder de achterste middenconsole of je daar de stekker tegenkomt die je in de 4 knops-schakelaar moet doen. Dan zou denk ik de conclusie zijn dat je auto de voorbereiding heeft en moet je vermoedelijk alleen nog de draadboom in de deur zelf wisselen.
 #23353  door Theo
 
Nee helaas, die viervoudige stekker is niet bepalend voor dit vraagstuk. Die zal er ongetwijfeld liggen, maar dan heb je niet automatisch kabelbomen in de achterdeuren.
 #23354  door epmans
 
Theo schreef:Nee helaas, die viervoudige stekker is niet bepalend voor dit vraagstuk. Die zal er ongetwijfeld liggen, maar dan heb je niet automatisch kabelbomen in de achterdeuren.
dat zei ik ook niet, leesbrilletje gebruiken he! :D
dan zou in elk geval in de auto wél de kabelboom liggen.
 #23371  door Theo
 
3 februari ben ik 50 geworden, of je daar even rekening mee wil houden. Het zal niet de laatste keer zijn dat ik voor mijn beurt spreek.