Coach schreef:Ik doel eigenlijk op het inbranden van remstof. En ik was de velgen ook altijd bij het autowassen, maar de ingebrande remstof krijg je er niet mee weg. Dat spul van je foto kan ik misschien wel eens proberen om ze vrij te houden van vliegroest. Ik weet niet of de sealant het inbranden tegen gaat; hopelijk wel. We zullen zien. En de turbine kapjes heb ik niet.Velg met een gepolijste rand is natuurlijk altijd gevoeliger. Ik zou van harte aanraden om een velgenreiniger te proberen. Pak wel een ph neutrale zoals Monello Non Ferro, ik vrees dat een goedkoop busje bij de action gelijk je sealant laag opvreet aangezien deze vaak niet ph neutraal zijn en veel sterker. De sealant zal er meer voor zorgen dat ander vuil minder goed hecht aan de velg.
Die metalpolish waar @Marthijn het over heeft zal je de velg weer flink mee opknappen. Echter zorgt dit denk ik niet dat er minder remstof en vliegroest hecht. Daarna uiteraard weer sealant aanbrengen want dat poets je er uiteraard weer mee af. Succes