E34Forum.nl

Plaats hier leuke foto of video's van E34.
 #20176  door Ron1966

Coach schreef:
Ron1966 schreef:Voor mij hief je de pomp van de tds niet te reviseren hoor,er komt toch een M blok in......

Groet,
Ron
Haha, nog steeds belangstelling? Make me an offer I can't refuse!
Haha ik heb geduld,er komt vanzelf een tijd dat je er klaar mee bent en dan kan je me altijd bellen.
En de tds staat nu eenmaal niet bekend om zijn betrouwbaarheid ,en ik hoef niet speciaal een auto die motorisch of bv automaat ok is. Hoop voor jou wel dat het heel blijft hoor,begrijp me niet verkeerd.
 #20205  door Coach

En the Green Hornet staat het komende half jaar binnen
Afbeelding

Gestald en geschorst tot na de zomer. We gebruiken nu de cabrio. Hij hoeft er alleen nog uit voor spuitwerk. Heeft een mevrouw met een electrische fiets achterop gezeten en dat wordt gedekt door haar verzekering en met een beetje geluk kan ik voor het verzekeringsgeld wat extra dingen laten doen.
 #20772  door Coach

Waarschijnlijk dachten jullie; gaat goed met de Bimmers van coach, want het is stil.
Niks is minder waar. Voordat de E36 eindelijk van het koelprobleem af was, had ik al een afspraak gemaakt voor een motorswap van 325 naar 328. Was helemaal klaar met dat blok. Nu doet ie het eigenlijk goed, maar ik heb de swap toch doorgezet.
Afbeelding
Afbeelding

Het is nu dus een 328 maar met een M50 lucht-inlaat! Dus theoretisch heb ik meer dan 200 pk. Het verschil is wel erg goed merkbaar. De auto vliegt er vandoor als ik nu het gas in trap en in de sportstand is het zelfs nog erger. De kickdown heb ik een keer uitgeprobeerd, maar dan loeit die motor zo hard dat ik bang ben dat alles er via de motorkap uitvliegt. Sportstand is goed genoeg.

Daarnaast gelijk een nieuw achterruitje laten monteren door de buurjongen en nu zit het (groen) getinte ruitje er weer in dat er in hoort.
Afbeelding
Na een paar dagen in de zon zijn de kreukeltjes er ook weer uit.

Daarnaast nog wat andere ingrepen
Afbeelding

De roest aan de achterste spatbord randen is weggewerkt en de achterkant is overgespoten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De airco is gemaakt. De condensor bleek zo lek als een mandje en ook nog verkeerd gemonteerd. Daardoor liep de fan tegen de condensor aan met als resultaat een grote deuk in het midden.
Interieur ook verder opgeknapt. De speaker kapjes waren verroest en die hebben we in de kleur van de auto gespoten.
Afbeelding

Temperatuursensor gefixt, andere mistlampen er in. Tweeters in de deurstijlen. Volslagen overbodig want er zitten al tweeters in de deurpanelen, maar gewoon kei-gaaf om te hebben.
Afbeelding

En, maar daar heb ik geen foto's van, de complete voorwielophanging/vering laten vervangen. Die was destijds gesneuveld in een grote kuil op de A15 en in eerste instantie vervangen door een gebruikte set. Bleef toch raar rijden.
De draagarmen bleken ook verrot te zijn (de rubbers, dus), dus die zijn nu ook vervangen. En de auto rijdt en veert zoals het hoort met een M-tech onderstel. Geen gebruikte spullen meer, maar alles nieuw. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
 #20773  door ivo

Netjes zeg! Goed en groots aangepakt! En met die ///M achterop gaat ie ook nog eens harder :D
 #20794  door Coach

Die M is er juist afgehaald. Had ik beter niet kunnen doen dan....
 #21351  door Coach

Het heeft even geduurd, maar nu zit ook de AB voor de OBC er in. Vriend Gert Jan heeft 'm er ingeknutseld. Uiteraard onder mijn deskundige leiding
Afbeelding

En het werkt
Afbeelding

Alleen hebben we nu een draad over, waarvan we geen idee hebben waar die naar toe zou moeten leiden en wat de functie is
Afbeelding

Gelijk twee nieuwe 5000 K xenon lampjes er in
Afbeelding

En een poging om het reservoir voor de kop- en mistlampsproeiers met vriend Davor te monteren. Helaas ontbreekt er een niveau sensor en zit er alleen een groot gat
Afbeelding
Afbeelding

Sensor en bijbehorende kabelboom gevonden, dus binnenkort nieuwe poging.
 #21358  door Coach

Sensor gevonden. En het spul werkend gekregen. Een pompje bleek defect, maar het oude pompje was uitwisselbaar
Afbeelding

Daarnaast de radio vervangen door een prachtige Bavaria (Becker) radio/cassette speler. Knopje (€ 8,-) is besteld en onderweg; code kon ik gewoon opvragen bij BMW.
Afbeelding
Afbeelding

Met automatische cassette eject als de stroom er af gaat. High Tech spul!
Afbeelding

In de afgelopen dagen dus lekker bezig geweest met de Green Hornet. Nu de dagrijverlichting nog aansluiten.
 #21368  door Blackthunder

Goed bezig Coach! Allemaal van die kleine dingen die de auto steeds leuker maakt :).
 #21370  door Coach

Yep, en daarna nog een klein dingetje: airco. :lol:
 #21381  door Coach

Afbeelding
Lamphoudertjes en stekkers gescoord voor de dagrij-verlichting. Effe draad er aan lassen en het kan aangesloten worden. Hoort dat trouwens wit of oranje licht te zijn?
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 58