E34Forum.nl

 #21022  door Lohran
 
Ruck schreef:Intresse! :mrgreen:

Of heeft danny er ook 1 liggen?

Hoort dat klepje niet gewoon "mat" zwart te zijn, van het onderste deel van de bumper?
Ligt er aan welk type. Mijne heeft alles meegespoten (het klepje dus ook).
 #21262  door epmans
 
nou vandaag werd mij duidelijk verteld dat een trekhaak van sedan en touring wel degelijk verschillen en dus NIET onderling te wisselen zijn. Er was een touring-trekhaak gekocht, deze kon niet bevestigd worden op de sedan.

Ik heb op bmwfans via een sedan de trekhaak gezocht en dan kan die trekhaak alleen op een sedan (oris en westfalia).
Toen via touring de trekhaak gezocht en die is ook alleen voor de touring (oris).

Dus wie kan mij nu met 100% zekerheid zeggen dat het kruislings monteren gaat lukken?
 #21263  door Lohran
 
epmans schreef:nou vandaag werd mij duidelijk verteld dat een trekhaak van sedan en touring wel degelijk verschillen en dus NIET onderling te wisselen zijn. Er was een touring-trekhaak gekocht, deze kon niet bevestigd worden op de sedan.

Ik heb op bmwfans via een sedan de trekhaak gezocht en dan kan die trekhaak alleen op een sedan (oris en westfalia).
Toen via touring de trekhaak gezocht en die is ook alleen voor de touring (oris).

Dus wie kan mij nu met 100% zekerheid zeggen dat het kruislings monteren gaat lukken?
Qua bevestiging niet of qua kogel niet?
Want toevallig heeft een collega een Citroën Berlingo met afneembare trekhaak, maar mist dus bekogel. Dus ik ging even kijken het is een Siarr, wat weer van Westfalia is. Ik heb dus een Westfalia onder de Touring en qua sluiting leek het er op. En jahoor, paste er perfect in. Alleen de haak is te kort voor de Berlingo, de kogel zat bijna tegen de bumper aan, maar de sluiting komt dus wel overeen.
 #21265  door Theo
 
Ik ben wel eens 'in de race geweest' voor een nieuwe trekhaak en kwam toen trekhaken tegen die zowel op een sedan als een touring pasten. Uiteindelijk een gebruikte gekocht. (wellicht toevallig een sedanmodel dus?)

Maar de bumpers en bumpersteunen zijn van een sedan en een touring ook exact hetzelfde, dus ik vraag me af waar dat verschil dan in zou moeten zitten.

Deze is in ieder geval voor zowel sedan als touring: https://www.winparts.nl/bagage-transpor ... asbaarheid" onclick="window.open(this.href);return false;