E34Forum.nl

 #19797  door JorritHallo
 
hallo allemaal,

Na een paar kleine storingen toch een vraagje; wat is goede uitleessoftware waarmee je eventuele storingen zoals bijv. in de nokkenas-sensor kan achterhalen? Daarnaast ook dingen als het achterhalen van de oorsprong van bijv. de airbaglamp.

Zelf kwam ik uit op onderstaand:
http://forum.bmwdriversdays.nl/viewtopic.php?t=8038" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotoolshop.nl/ecu-chip-tun ... carsoft-65" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoor graag de ervaringen/adviezen of Carsoft 6.5 geschikt is voor uitlezen van airbaglamp en opsporen van storingen e.d. :) En de software zit er op een CD bij als ik het goed lees?

Alvast bedankt voor de info! :)
 #19809  door Speedy
 
Carsoft ken ik niet echt. Zelf gebruik ik BMW DIS. met de daarbij behorende uitlees kastje.
 #19813  door easy rider
 
Als je de zoekfunctie hier gebruikt (Carsoft en uitleesapparatuur bijvoorbeeld) dan vind je veel informatie. Houd er wel rekening mee dat je een oude laptop met com poort nodig hebt en dat de meeste pakketten draaien onder xp. Carsoft is best ok en je kan er veel fouten mee uitlezen en resetten. Wil je echt zaken gaan bedienen/wijzigen aan de auto dan kom je terecht bij INPA en DIS. Die pakketten zijn ingewikkelder er voor de leek niet echt makkelijk aan de gang te krijgen.
 #19828  door Speedy
 
easy rider schreef:Als je de zoekfunctie hier gebruikt (Carsoft en uitleesapparatuur bijvoorbeeld) dan vind je veel informatie. Houd er wel rekening mee dat je een oude laptop met com poort nodig hebt en dat de meeste pakketten draaien onder xp. Carsoft is best ok en je kan er veel fouten mee uitlezen en resetten. Wil je echt zaken gaan bedienen/wijzigen aan de auto dan kom je terecht bij INPA en DIS. Die pakketten zijn ingewikkelder er voor de leek niet echt makkelijk aan de gang te krijgen.
Valt op zich wel mee. Echter je kan er een hoop mee. en ik heb zelfs denk ik nog niet alle schermen gehad. Hij wordt nu veel vaker gebruikt ook bij nieuwere modellen. en leer nog elke dag.
 #19884  door JorritHallo
 
bedankt voor de uitgebreide reactie heren, toevallig heb ik net een nieuwe laptop. Kan ik mooi op de oude laptop xp zetten. Apparaat + carsoft 6.5 software zal dan de keuze worden.

Gr. Jorrit