E34Forum.nl

 #17927  door Vincent
 
Lieve BMW-broeders,

In het verleden had ik een hardnekking airbaglampje in mijn instrumentenpaneel. Bij de garage aan de stekkers laten hangen en die gaf de wikkelveer (sleepring achter stuurwiel) aan. Dat bleek niet zo te zijn en uiteindelijk met het verwisselen van de kabelboom opgelost en nu heb ik met succes enkele maanden zonder irritant pauper-lampje gereden...

...totdat...

onlangs het airbaglampje weer begon te branden. Weer naar de garage en wederom de sleepring. Aangezien de kabelboom onlangs is vervangen en toeval mijn E34 vreemd is lijkt het mij logisch dat het dit keer gewoon de sleepring is. Immers deze is ook al jaren oud en ik hoor soms inderdaad met het verdraaien van het stuurwiel wel eens een slepend geluid. Ik heb al een reserve op de plank liggen, dus die maar eens verwisselen.

Omdat ik niet weer bij de garage wil gaan jengelen (en daar met een beetje pech los voor moet betalen) en niet wil wachten tot de volgende onderhoudsbeurt vroeg ik mij af welke lieden storingen kunnen resetten en wie bereid is mij te verlossen van het rode lampje in mijn instrumentenpaneel. Ik weet dat nog steeds erg blij ben met mijn E34 en elke rit een klein feestje is, maar bij voorkeur niet dat ik drie uur hoef te rijden ofzo... :wink:
 #17932  door epmans
 
Zomaar een gedachte: kan het insmeren met kopervet nog een oplossing bieden?
 #17946  door easy rider
 
Ik kan je airbag storing wel resetten met de laptop.
 #18041  door Wazonga
 
Heb je zin & tijd om in Vught langs te komen dan reset ik alle lampjes met plezier voor je.

Je bent welkom.

Success!
 #18253  door Vincent
 
Bedankt voor het aanbod lieve mede-broeders, ik moet nog de sleepring vervangen. Zodra ik dat gedaan heb zal ik mij melden en kijken we wel even voor een nader te prikken datum ofzo.