E34Forum.nl

 #18090  door easy rider
 
JorritHallo schreef:... Dus verhouden de zware vaste lasten van een diesel zich met het aantal km's wat je weer met de diesel brandstof terugverdient,...
Dat valt nog te bezien. Een goed afgestelde M51 doet 1:15,5, echt veel verder kom je niet. Daar komt bij dat voorgaand verbruik snelwegkilometers zijn want als je alleen in de stad rijdt dan gaat hij gewoon naar 1:10.

Voor een TDS mag je aan wegenbelasting 1836 Euro per jaar weggeven en ik zie de diesel prijzen ook weer flink stijgen.

Maar geen nood, een goede M51 motor kan flink wat Biodiesel en plantaardige olie hebben en dan wordt het qua brandstof kosten erg leuk kan ik je vertellen. Voorts kan je de TDS ook nog voor zakelijk gebruik in zetten en dan maakt het allemaal weinig meer uit en heb je een geweldige auto want vergis je niet, een TDS heeft koppel en dat maakt het rijden met een E34 zeer verslavend.
 #18095  door ivo
 
De hele karakteristiek van de 6-pitter is gewoon goed en rijdt lekker. Mijn daily TDI heeft dan wel (relatief) veel vermogen maar het koppel is ruk en komt er ineens in en moet er nog steeds aan wennen...
Zou die nieuwe EU6 TDI ook andere brandstof pikken dan de standaard diesel? In Italie zag ik 3 weken geleden nog dat ze ook een andere soort diesel (soort PPO) in de aanbieding hadden, maar misschien was dat wel illegale brandstof van de lokale mafia :mrgreen: