Dag forum-mensen,
Mijn E34 M50B20 met inmiddels 497.200 kilometer achter de rug verliest onderin behoorlijk vermogen wanneer de motor warm is, en afgelopen week had ik voor 5 minuten een 5 cilinder E34. Daarna kwam de missende cilinder weer terug. De bougies zijn allemaal ongeveer 2000 kilometer geleden vervangen en daarbij toen ook de olie. Nou heb ik één keer eerder gehad dat hij bij het opstarten heel even op 5 liep maar dat waren echt secondes en dat is denk alweer 10.000 km geleden.
Nu mijn vraag: Wat is wijsheid? ik twijfel namelijk tussen 3 opties; het huidige blok laten repareren/ reviseren, een ander m50b20 blok of meteen upgraden naar een m50b25. De laatste optie is natuurlijk het leukst maar zal ook wel het meeste kosten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij een indicatie geven van de kosten?
PS: als het nodig is rijd ik op 3 cilinders maar die 500.000 gaat hij halen met dit originele blok
Maarten
Mijn E34 M50B20 met inmiddels 497.200 kilometer achter de rug verliest onderin behoorlijk vermogen wanneer de motor warm is, en afgelopen week had ik voor 5 minuten een 5 cilinder E34. Daarna kwam de missende cilinder weer terug. De bougies zijn allemaal ongeveer 2000 kilometer geleden vervangen en daarbij toen ook de olie. Nou heb ik één keer eerder gehad dat hij bij het opstarten heel even op 5 liep maar dat waren echt secondes en dat is denk alweer 10.000 km geleden.
Nu mijn vraag: Wat is wijsheid? ik twijfel namelijk tussen 3 opties; het huidige blok laten repareren/ reviseren, een ander m50b20 blok of meteen upgraden naar een m50b25. De laatste optie is natuurlijk het leukst maar zal ook wel het meeste kosten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij een indicatie geven van de kosten?
PS: als het nodig is rijd ik op 3 cilinders maar die 500.000 gaat hij halen met dit originele blok
Maarten
E34 530ia