E34Forum.nl

 #17795  door cdreke
 
Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden mijn eerste wagen gekocht. Een BMW E34 518i geproduceerd in 1990. Gisteren toen ik probeerde te vertrekken probeerde ik mijn koppelingspedaal in te duwen en merkte ik dat ik geen weerstand had maar de pedaal duwde zonder mijn voet er op toch terug omhoog. Terwijl ik de ontkoppelingspedaal in duwde kreeg ik de wagen ook niet in versnelling. Nu vraag ik mij af of mijn koppeling of iets anders kapot is of het mogelijks iets anders zou kunnen zijn. Iemand zei dat het ontluchten ook een mogelijke oplossing is. Dit zal ik vanavond proberen. Hopelijk kan iemand me hier een oplossing bieden.

Alvast bedankt,
Yentl
 #17796  door Bo652
 
Denk dat je koppelingscylinder overleden is, of misschien te weinig vloeistof.
Maar dan zal er wel wat lekkage in zitten.
Controleer eerst maar eens of er nog genoeg vloeistof in zit, het is zo een klein potje net zoiets als van je remvloeistof.
 #17798  door cdreke
 
Bedankt, dat zal ik straks eens controleren maar volgens mij is er geen lek want onder de auto was er niks van olie en alles onder de motorkap was volgens mij ook droog.
 #17799  door Theo
 
Voel ook even aan de vloermat vlak onder het koppelingspedaal, als de hoofdkoppelingscilinder lek is, dan lekt hij vaak op het tapijt in de auto.
 #17803  door cdreke
 
Deze avond alles ontlucht en werkte weer goed .. toch gevoel dat na beetje rijden weer minder goed ging .. dus nieuwe hoofdcilinder besteld.