E34Forum.nl

 #17701  door flash
 
Is er toevallig een bekende oorzaak hiervan?
Heb het nog niet geprobeerd met een andere radio, zie er een beetje tegenop om die weer uit te bouwen, is nogal een prutswerk (OEM business nogwat met die inbusjes). Zit er nergens een signaalversterker ofzo?
Het betreft een M5 sedan met de antenne dus links naast de koffer.
 #17703  door Coach
 
Links achter de C-stijl zit toch de antenne versterker. Die heb ik inmiddels ook al drie keer vervangen, overigens, zonder merkbaar resultaat. Maar je kunt een poging wagen.
 #17708  door flash
 
Coach schreef:Links achter de C-stijl zit toch de antenne versterker. Die heb ik inmiddels ook al drie keer vervangen, overigens, zonder merkbaar resultaat. Maar je kunt een poging wagen.
Bedankt.
Kost 100 euro nieuw zo te zien. Mocht er iemand nog een goed werkende 2dehandse hebben?
 #17714  door danny-ex-touringE34
 
Had het probleem ook en met een versterkertje van de 'sloop' werd het niet echt beter. Toen een electronische versterkte binnen antenne gekocht, die tegen de voorruit moest worden geplakt. Paar eurootjes. Werkt goed. Groeten, Danny
 #17716  door andre
 
Ha, onderwerp voor mij denk ik.

De antenne zit in het achterraam en inderdaad zit er een unit achterin de C stijl , deze wordt gevoed via , volgens mij , een witte draad in de 17 polige stekker van de radio.

Kijk of die nog aangesloten is en of er uit de radio 12 volt komt als je die aan- en uitzet.

Ik denk dat als er een antenne linksachter naast de klep staat , dit een duitse telefooninstallatie antenne is.

Ben benieuwd :D
 #17720  door flash
 
Een extra antenne inbouwen kan een oplossing zijn, maar ik vind dat een beetje het probleem omzeilen... Dat moet toch in orde te krijgen zijn?

Het is een Duitse M5, klopt, maar iig origneel niet geleverd met een telefoon. Als de antenne in de achterruit zit zou ik dat moeten zien aan nog een extra pennetje bovenop de achterruitverwarming vermoed ik?
Ga iig wel de voeding eens controleren van die versterker, tnx.
 #17722  door epmans
 
Nee niet alle draden in de achterruit zijn van de verwarming, de bovenste zijn de antenne.
 #17745  door flash
 
andre schreef:Ik vermoed dat jij deze op de auto hebt.

Afbeelding
Zou nog eens moeten kijken, ik kan me niet herinneren dat er nog eens een draad rond gewikkeld is
 #17761  door Liquid Li0n
 
heb net hetzelfde probleem, radio FM speelt slecht, via CD werkt het dan prima. radio er reeds uitgehaald en is allemaal correct aangesloten.