E34Forum.nl

 #17025  door Ruck
 
Kun je bij een leren (sport) stoel achteraf verwarming inbouwen?
Zoja, is dit los aan te komen?
 #17026  door epmans
 
tuurlijk kan dat. als er een V8 in een E30 kan, dan kan dat ook.

Soms worden stoelen gesloopt en kun de losse delen overnemen. Zaak is vaak wel dat je dan zeker weet dat de verwarmingsmatten nog werken. Die gaan zo vaak stuk, het is ook al stokoud. Bestaat er niet iets aftermarket van? Zou ik dat ook eens overwegen.
Het zal een secure klus zijn, er moet dan een mat in de zitting en een in de rugleuning. Uiteraard heb je dan ook kabelbomen en de schakelaars nodig. En als we het dan even over de schakelaars hebben, de originele schakelaar heeft een lampje zodat je m in het donker kan vinden, die lampjes gaan ook vaak stuk.
Kwestie van goed voorbereiden.
Je hebt het gemak dat je al elektrische stoelen hebt, dus wellicht zit daar al een stekker voor de verwarmingsmatten aan.
Zoek ook goed uit dat je wel direct de goede matten koopt, bij mijn weten is er al een verschil tussen sport- en comfortstoelen en ook lederen en stoffen bekleding. Vince525 heeft het meen ik ook naderhand in zijn comfortstoelen ingebouwd.
 #17027  door Ruck
 
Het idd dan ook een hele klus zijn.

Ik heb de schakelaar ook idd, alleen er zit geen draad aan.
In de bestuurdersstoel zit wel al verwarming. Ik vond het eerst maar overbodige luxe die ik toch nooit dacht te gaan gebruiken. Laatst ben ik smorgens toch in een frisse auto gestapt. Bleek het toch ineens hamdig te zijn.. :lol: en dan is het nog niet eens winter.. :roll:

Als iemand tips heeft waar ik ze (of aftermarket)kan bestellen of overnemen?
 #17031  door Ruck
 
Thanks!! 8-) Dat kan wel eens goed van pas komen!

Misschien is het nog slimmer om meteen elec. Sport stoelen. Te zoeken om de bekleding om te zetten
 #17036  door JerunK
 
Er zit verschil in de matjes voor sportstoelen en comfortstoelen, ook in de montage. De originele matjes van beide stoeltypen zijn in ieder geval niet uitwisselbaar. Voor aftermarket-sets zal dat wel niet uitmaken.
 #17037  door Ruck
 
Idd, volgens mij kan bij het sport interieur ook het middelste deel van de stoel eruit. Maar daar moet je beestachtig sterk voor zijn of het perfect gereedschap hebben.. :o

Gaan nog eens rustig maar kijken dus

*ik merkte vanochtend dat de zitting element ook niet werkt..
 #17038  door epmans
 
ja een sportstoel kan in gedeelten. dus wangen los en middendeel los. dat geldt voor de zitting maar ook voor de leuning.