Weer een vruchtbaar weekend geweest, dus hier komt weer een Ruck fotoreportage aan (ze zijn hier ten slotte ook gek op plaatjes )
zaterdag hebben we tijd gevonden om de eerste stoel af te maken, hij te voorzien van een laagje leder protector
en uiteindelijk in te wassen met "Elephant leather preserver". Als nieuw! ...
VOOR! (de laatste behandeling) Het verschil met de hoofsteun.. Die heeft alleen de laatste behandeling gekregen.
Tijdens
NA! (helaas ander licht )
Het verschil..
Ik heb de stoel "ombouwd van passagier naar bestuurders stoel. kappen eraf en de gordelsluiting van zijde gewisseld.
Het was een beetje passen en meten maar het zit
Nu werd de elektrische sport stoel onderhanden genomen! Vrouwlief vond het opknap project ook leuk, dus die ging vrolijk met het leer aan de gang.
Ik ben de stoel gaan demonteren, de hoofdsteun functioneerde niet lekker en de "Bovenbeenondersteuningsmechanisme" reageerde helemaal niet.
Aangezien ik al eerder naar de hoofdsteun had gekeken en daar niet 1,2,3 een oplossing voor had. ben ik maar aan het 2de probleem begonnen.
Hier zat die dan verstopt.. (nummer 40)
Van het ene punt naar het ander punt meten, de schakelaar - OK! Bekabeling - OK! De motor... geen weerstand Hier had ik dus de boosdoener.
"Dan schroeven we die er toch gewoon even uit" Dacht ik Waarschijnlijk ooit geplaatst zonder bekleding erop enz..
De mechaniek zag er nog netjes uit, ook maar even controleren.
Maar opzoek naar meer.. aangezien in doordeweeks in de elektromotoren zit, durfde ik het met zoon kleintje ook wel aan.
Het groene "dingetje" was het probleem.. het bleek een TK oftewel een Bimetaal beveiliging.
De puntjes waren slecht. en het was iets wat krom (ja dat hoort.. maar niet te )
Gerepareerd en hij doet het weer! *FingersCrossed!!!
Daarna moest de hoofsteun er ook aangeloven. Hij moest er toch af, zodat we er goed bij konden.
Hoofsteun eraf en puzzelen hoe het frame eraf moest.
Het mechanisme uit elkaar gehaald. Al was hier toch weinig aan te vinden. Zal onze Epmans dan weer gelijk hebben..
epmans schreef:Maar als je het motortje wel hoort brommen wordt de kabel niet aangedreven en zou je een stukje van de buitenmantel moeten afhalen. Klein randje maar. Staat op YouTube wellicht een uitgebreide werkwijze.
Dan de motor maar demonteren van frame. Hier werd me al meteen duidelijk wat het probleem was.. een (blijkt) typisch BMW probleem..
Ik kon de kabel bijna compleet in de mantel duwen. Een youtube fimpje liet me idd zien hoe makkelijk de reparatie was, even bij het gasfornuis gaan zitten en binnen 5 min was het probleem verholpen.
Hij doet het weer!
Magisch toch! Mijn achterbuurman (vorige week een V50 gekocht.) krabt zich wekelijks achter het ooit wat er wel niet allemaal opzit op zn "ouwe be-emwee"
Zo het weekend is weer om. van de week aan de bestuurder stoel verder en daarna is de achterbank aan de beurt!!!
Fijne avond nog!
Laatst gewijzigd door Ruck op 08 okt 2017, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
@Machiel, Dankjewel! De reparatie van de hoofdsteun stelt eigenlijk weinig voor. Met een half uurtje heb je het al gemaakt. En het geeft een bevredigend gevoel als je stoel weer na behoren functioneerd
@Jgpeggeman, ik denk als de stoel er nu toch uitligt dat pak ik hem ook meteen goed aan. Gelukkig hoefde ik niets nieuws te bestellen oid en kon het op dezelfde dag gemaakt worden.
Afgelopen week stoel 2 afgemaakt, deze zit sinds donderdagavond weer in de bimmer. De passagier stoel weer terug bouwen. en de elek stoel op de plaats van de bestuurder.
Stoeltje in de ochtend buiten gezet kon het vet goed inwerken.
close-up, Hier kun je zien dat er wel een scheur in de lak van het leer heeft gezeten.
Verder is het resultaat echt een bevredigend. Het is een berg poets en smeer werk, maar dan heb je ook wat
Je ziet hier op de foto's duidelijk hoe de lichtinval van de lens van je camera, de kleuren veranderd. Dit is toch echt dezelfde stoel..
En nog 2 foto's van de stoelen en het interieur
Binnenkort gaat de achterbank er aan geloven, want die steek een beetje af.
Ik ga nog een klein stukje, waarschijnlijk tussen de stoel en de middenconsole in, proberen te "verven" met die leder verf. als dit goed te doen is. ga ik alle lichten delen van het interieur doen met het spul.
Dan ziet alles er weer fris uit. maar dat is toekomst praat.
De hemel met de stijlen gaan er nog uit, moet opnieuw gelijmd worden. ga hem dan ook van een donkere kleur voorzien, lijkt beter in het interieur te staan.
Laatst gewijzigd door Ruck op 08 okt 2017, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.