E34Forum.nl

 #16552  door Coach
 
Zit wel een ronde stekker, maar de meest gangbare apparatuur van de garage krijgt geen toegang. Alleen bij BMW kunnen ze 'm uitlezen volgens mij. Vanaf 1994 zijn ze wel uit te lezen, maar mijn E36 is van productie-datum 12/93 of zoiets.
 #16553  door Speedy
 
Ook niet met de bmw dis die ik heb?
 #16562  door Bart Jansema
 
Coach schreef:Uitlezen gaat niet bij een E36 van 1993. Er zit geen storingsgeheugen in, heb ik begrepen.
Tuurlijk zijn die wel uit te lezen!
 #16564  door Alex Kroeze
 
Ik dacht ook al zoiets.Misschien zal het niet heel uitgebreid zijn maar ook al geeft ie maar iets wat je in de goede richting zet dan ben je misschien al wat verder.

Alex
 #16570  door Theo
 
Ik heb al een paar keer een kapotte bobine gehad bij mijn E34. Dan begint het met af en toe eens op vijf pitten starten en langzaam maar zeker gaat dat steeds vaker gebeuren, zo'n bobine geeft dan op het gemakkie de geest.

Ik ben wel eens een uurtje bezig geweest met doormeten van die dingen, maar dat schiet niet op, een kapotte gaf dezelfde waardes als een goeie.

Voor een electro-nerd als ik is de beste en snelste remedie: het complete setje van zes omwisselen met een setje waarvan je weet dat ze goed zijn. Vaak kun je dan weer 50.000 kilometer verder zonder problemen. Kwartiertje werk.
 #16574  door Coach
 
Speedy schreef:Ook niet met de bmw dis die ik heb?
Met de originele BMW software wel. Maar de meeste garages hebben universele software en daarmee kom je er niet in.
 #16576  door Alex Kroeze
 
Het zal met carsoft 6.5 ook wel gaan neem ik aan.Een E34 gaat daar ook mee alleen is het nogal beperkt.

Alex