E34Forum.nl

 #16181  door JorritHallo
 
Om door te gaan op m'n vorige topic in de verkeerde rubriek
( viewtopic.php?f=26&t=1667" onclick="window.open(this.href);return false; )

De pakking is inmiddels vervangen, vooral (zoals bekend) zijn de pakkingringen rond de bougies nogal heikelpunten. Het was dan ook geen wonder dat deze idd lek waren en olie doorlieten richting de bougies. De pakking rondom zag er nog goed uit, was de orginele omdat vanaf de bovenkant nog de originele randjes inzaten op het metalen bovenframe. Naja, hier wat foto's van het blok zelf.

Afbeelding
Eerst maar even alle bobines verwijderen :mrgreen:

Afbeelding
Pakking zat vastgekleeft aan de bovenkant, dus niets te zien op het blok zelf :)
(Uiteraard wel randen waar pakking opzat gereinigd(!) en resten weggehaald)

Afbeelding
Algehele impressie van het blok...
 #16182  door Ruck
 
Sterk werk! Mooi zn klusje om te doen, mits je alles bij de hand hebt :)
 #16193  door Blackthunder
 
Goed bezig! Grote kans dat ik die van mijzelf binnenkort ook ga vervangen, niet heel duur als je het zelf kan en kan dan meteen de binnenkant van het blok bekijken :).
 #16199  door JerunK
 
Hoe zag de binnenzijde van het kleppendeksel eruit?
 #16205  door JorritHallo
 
De binnenzijde kleppendeksel zag er een stuk zwarter uit, had ik achteraf ook wel even kunnen fotograferen.
Voor m'n gevoel een beetje aangekoekt qua olie e.d. Maar niet heel raar of extreem, zaten ook geen klonten op of iets in die trant.

Gewoon er met één vinger over gaan en je zag schoon metaal. Niets geks.
 #16235  door JerunK
 
Bedankt. Is ook meer om de aangekoekte bende aan de onderzijde van het kleppendeksel in mijn eigen blok in een breder perspectief te kunnen plaatsen.